بورس انرژی از سوم آذر میزبان معاملات میعانات گازی است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27367
ساعت 09:08 يکشنبه 3 آذر 1392
مدیر عامل بورس انرژی از آغاز معاملات میعانات گازی از امروز (یکشنبه ٣ آذر) در تالار این بورس خبر داد و گفت: قرار است از این روز ٣ هزار و ٥٠٠ بشکه میعانات گازی به صورت روزانه در بورس انرژی معامله شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی حسینی با بیان آن که بورس انرژی دو محصول میعانات گازی و نفت خام را با همکاری شرکت ملی نفت وارد چرخه معاملات می کند، ادامه داد: در گام اول میعانات گازی و در مرحله بعد نفت خام وارد بورس انرژی می شود.
مدیر عامل بورس انرژی درباره معامله نفت خام نیز گفت: با توجه به نظر مثبت وزیر نفت برای عرضه نفت خام در بورس انرژی معامله نفت خام نیز بزودی و در چند ماه آینده در این بورس انجام می شود.
به گفته وی، وزیر نفت دستور انجام معاملات نفت در بورس انرژی را صادر کرده است و پس از عرضه نفت خام پالایشگاه های بخش خصوصی خریداران این محصول می شوند.
حسینی درباره معاملات برق در بورس انرژی نیز گفت: قرار است معاملات اعتباری برق که هم اکنون در مدیریت شبکه انجام می شود، پس از توافق معامله مستقیم نیروگاه ها و مصرف کنندگان بزرگ در بورس انرژی انجام شود.
به گفته وی، معامله تمام حامل های حوزه انرژی به مرور وارد بورس انرژی می شود.
حسینی درباره افزایش ساعت معاملات در بورس انرژی همانند سایر بورس ها گفت: از آنجا که میزان معاملات در بورس انرژی و بورس کالا کمتر از بورس و اوراق بهادار و فرابورس است زمان انجام معاملات در این بورس ها تغییری نکرده است.

شناسه خبری: 27367

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو