اجرای طرح های جدید آبیاری فضای سبز در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27369
ساعت 11:23 يکشنبه 3 آذر 1392
مشاور فنی و اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس از تکمیل عملیات طرح آبیاری قطره‎ای در سطح 4 هکتار از محوطه فضای سبز منطقه خبر داد و گفت: برای اجرای این پروژه از توان متخصصین و کارگران شاغل در منطقه استفاده شده و فاز اول این طرح با موفقیت اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افشین مرشدیان افزود: با توجه به ضرورت صرفه جویی در منابع آبی و در راستای افزایش بهره وری و بالا بردن راندمان کار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس علی الخصوص در فضای سبز منطقه این طرح شروع شده و در نظر داریم طی یک برنامه کوتاه مدت تمامی فضای سبز را به شیوه نوین آبیاری مجهز نماییم.
مشاور اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی دیگر از گام های اصولی منطقه در جهت صرفه جویی منابع مالی خزانه داری نهال و ایجاد چندین خزانه کشت نهال در این منطقه است که این امر باعث شده که ما در طی سال گذشته و سالیان آتی نیازی به خرید نهال نداشته باشیم.
وی گفت: با اجرای این طرح سالیانه 1میلیارد ریال صرفه جویی منابع داشته ایم که میتواند در جهت اجرای طرحهای اصولی و زیبا سازی محوطه منطقه مفید باشد.
وی در پایان ضمن مهم شمردن کاشت درخت در جهت تلطیف هوا و جلوگیری از نفوذ ریز گردها به داخل کشور علی الخصوص در مناطق مرزی مثل سرخس افزود: مساحت فضاي سبز منطقه 40 هكتار بوده و بهترين نوع مقابله با بادهاي موسمي مقابله بيولوژيكي است و منطقه ويژه اقتصادي سرخس در مسير فضاي سبز و كاشت درخت كه به عنوان يك فيلتر مناسب براي تلطيف هوا عمل مي‌كند، به نحوي ايفاي نقش كرده است.

شناسه خبری: 27369

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو