بازدید سفیر ژاپن در ایران از طرح های توسعه ای پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27380
ساعت 07:42 دوشنبه 4 آذر 1392
"کوجی هانه دا" سفیر فوق العاده و تام الاختیار ژاپن در ایران و هیات همراه از پروژه ها و طرح های توسعه ای منطقه ویژه پارس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، "کوجی هانه دا "سفیر فوق العاده و تام الاختیار ژاپن در ایران پس از ورود به عسلویه و یازدید از طرح های توسعه ای منطقه ویژه پارس، پیشرفت های ایران در طراحی و ساخت طرح های پیچیده پالایشگاهی و پتروشیمی را ستود.
سفیر ژاپن در دیدار با جانشین مدیر عامل در امور اجرایی و مدیر منطقه پارس یک خواهان گسترش روابط در تمامی زمینه های فنی و اقتصادی شد و افزود: ایران و ژاپن دارای پیشینه تاریخی طولانی است و لازم است سطح روابط اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.
دولتی زاده نیز ضمن تقدیر از سفیر ژاپن برای برنامه ریزی به منظور سفر به پایتخت انرژی و اقتصادی ایران گفت: منطقه ویژه پارس از مناطق مهم و حساس جمهوری اسلامی ایران است و وزارت نفت نیز با اولویت قرار دادن این مهم قصد دارد برداشت از میادین مشترک پارس جنوبی تا پایان سال جاری به میزان 100 میلیون متر مکعب در روز افزایش دهد.
گفتنی است سفیر ژاپن پس از ورود به عسلویه، از فازهای 6 و 7 و 8 پارس جنوبی، مجتمع پتروشیمی نوری (برزویه)و بندر پتروشیمی بازدید کرد و بر اساس این گزارش و طبق برنامه ریزی اعلام شده قرار است با استاندار و رییس اتاق بازرگانی استان بوشهر نیز دیدار و گفت و گو کند.

شناسه خبری: 27380

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو