درآمد ٨٥٣ میلیون دلاری حاصل از صادرات میعانات گازی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27385
ساعت 15:18 دوشنبه 4 آذر 1392
مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از صادرات بیش از ٩٦٢ هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از ٨٥٣ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور در آبان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خداداد رحیمی با اعلام این خبر گفت: در آبان ماه امسال بیش از ٩٦٢ هزار تن میعانات گازی به ارزش بیش از ٨٥٣ میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ٤٢ درصد و از نظر ارزش ٣٥ درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر میعانات گازی، حدود ٦٠٧ هزار تن مواد غیر نفتی به ارزش حدود ٤٠٢ میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصریح کرد: در مجموع در آبان امسال بیش از ١,٥ میلیون تن کالا شامل، پلی اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، گازهای پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش بیش از یک میلیارد و ٢٥٥ میلیون دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ٦ درصد رشد نشان می دهد.
وی سهم میعانات گازی از کل کالاهای صادراتی را از نظر وزن ٦١ درصد و از نظر ارزشی ٦٨ درصد اعلام و تصریح کرد: این کالاها بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، افغانستان، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی و ویتنام صادر شده است.
رحیمی تصریح کرد: در آبان امسال بیش از ١٢ هزار تن کالا به ارزش حدود ١٤٣ میلیون دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است که عمده کالاهای وارد شده شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها می شود.
به گفته مدیر کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، در این دوره زمانی ٦٥ تن کالا به ارزش بیش از ٧٣٩ هزار دلار از این گمرک ورود موقت شده و همچنین چهار هزار و ٧٩٤ تن کالا به ارزش بیش از ٥٨ میلیون و ٣٢٤ هزار دلار به صورت ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده است.

شناسه خبری: 27385

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو