اشتغال زایی فولاد هرمزگان در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27392
ساعت 20:28 دوشنبه 4 آذر 1392
شرکت فولاد هرمزگان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با فراهم‌سازی 362 فرصت شغلی توانست، در بین 94 شرکت مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بیشترین میزان اشتغال را ایجاد نماید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر واحد کار، خدمات و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اعلام این خبر گفت: شرکت فولاد هرمزگان در سال 89 با 864 نفر، بالاترین رتبه و در سال 90 با 490 نفر رتبه دوم، در سال 91 نیز با 553 نفر رتبه اول و در 7 ماهه نخست سال‌جاری هم با 362 رتبه نخست اشتغالزایی را به دست آورد.
جهانگیر بشکار با بیان اینکه نیاز شرکت‌های صنعتی نیروی انسانی متخصص و ماهر است، اظهار کرد: در سطح منطقه ویژه خلیج فارس از نظر تحصیلات در سال 90، زیر دیپلم 626 نفر، دیپلم 707نفر، فوق دیپلم 79 نفر و لیسانس 98 نفر و در مجموع 1510 نفر جذب شده‌اند، این در حالی است که میزان اشتغال تعهد شده 1200 نفر بوده است.
وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های مستقر در منطقه تاکنون هیچ گونه حقوق و مزایای معوقه نداشته‌اند، از تعامل شرکت‌ها به ویژه فولاد هرمزگان در رعایت حقوق قانونی کارکنان خبر داد.
مدیر واحد کار، خدمات و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: با توجه به برنامه‌ها و چشم‌انداز درخشان فولاد هرمزگان، این شرکت پشتوانه بسیار مطمئنی برای صنایع و مراکز علمی استان است و روند روبه رشد صنعتی استان را در این شرکت به خوبی می‌توان مشاهده کرد.
بشکار با بیان اینکه در آینده باید حدود 10 میلیون تن فولاد در این منطقه تولید شود، اقدام ضربتی در مورد تامین نیروی انسانی ماهر را خواستار شد و افزود: صنعت فولاد از صنایع مادر و موثر در استقلال صنعتی و اقتصادی کشور است و در هر منطقه‌ای که احداث شود، باید به آن در تمام زمینه‌ها، فرامنطقه‌ای و ملی نگاه کرد.

شناسه خبری: 27392

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو