منطقه ویژه پیام در استان البرز یک سرمایه گرانقدر است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27422
ساعت 10:48 شنبه 9 آذر 1392
منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، مجموعه عظیم و سرمایه ای گرانقدر است و وزارتخانه برنامه های حمایتی از طرح های توسعه ای آن را مدنظر دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمود واعظی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دستگاه‌ های اجرایی در استان البرز به ویژه استانداری می‌توانند شرایط مناسب برای جذب سرمایه بخش خصوصی در این بخش برای انجام فعالیت های قابل اجرا را فراهم کنند.
وی با بیان این مطلب که دولت در حوزه‌های اقتصادی به دنبال کاهش تصدی‌گری است افزود: معتقدم مردم و بخش خصوصی برای انجام مطالباتشان به دست خودشان به بلوغ کامل رسیده اند و انتظار ندارند دولت با داشتن وظایف سیاست گذاری، نظارتی و کنترلی، تصدی گری را هم خود به عهده بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی یکی از مهمترین اولویت‌های دولت در حوزه اقتصادی است و ما تلاش می کنیم زیرساختها را برای ورود بخش خصوصی در منطقه آماده کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که هدف از ایجاد این منطقه، ایجاد هاب پستی بوده است، گفت: از آنجایی که طراحی اولیه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاهی پیام برای پیاده سازی هاب پستی بوده، وزارت ارتباطات تصمیم ندارد خود، نسبت به راه‌اندازی خط مسافربری در این مجموعه اقدام کند.
وی تا کید کرد: البته فضا برای مشارکت بخش خصوصی هموار است و اگر بخش خصوصی علاقه‌مند به این کار در فرودگاه پیام باشد، مجوزهای لازم برای بهره‌مندی از فضای بسیار خوب فرودگاه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ایجاد پست لجستیک، توسعه منطقه ویژه و ایجاد شهرک آی سی تی از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات در این پیام است و معتقدم باید از تمام فرصتها و ظرفیتهای موجود استفاده کنیم تا منطقه ویژه کارایی اصلی خود را داشته باشد.
دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: امیدواریم دولت جدید با فرهنگ بسیجی در مسیر اهداف نظام و مطالبات مردم، یکی پس از دیگری مشکلات را برطرف می کند.
وی سیاست دولت تدبیر و امید را تغییر شرایط امنیتی، رفاهی، معیشتی و فضای بین المللی دانست و افزود: بخشی از اقدام های انجام شده از سوی دولت، از طریق رئیس جمهور به اطلاع مردم بزرگوار رسید و مابقی از سوی وزرا به عرض ملت می رسد.
وی با بیان اینه با حماسه سیاسی مردم و مدیریت رهبری امروز شاهد شرایط خوب و روحیه آشتی و همکاری در جامعه هستیم، اظهار داشت: امروز به هیچ وجه خودی و غیرخودی نداریم و تمام ایرانی ها خودی هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: به طور قطع تحقق برنامه‌های دولت، نیازمند همراهی همه مردم به ویژه فعالان بخش خصوصی، غیر دولتی و تعاونی است و با تعامل و همکاری و استفاده از روحیه امید ملی می‌توانیم خدمات بسیاری به مردم به ویژه در حوزه اقتصادی ارائه کنیم.
بر اساس این گزارش، محمد علی مختاری، مدیرعامل جدید این منطقه نیز در مراسم معارفه خود، پیام را یک ظرفیت خوب برای استان البرز دانست و گفت: اما در چند سال گذشته از ماموریت سازمانی خود فاصله گرفته است.
محمد علی مختاری افزود: این مجموعه ابتدا با هدف ارائه خدمات و سرویس به دستگاه ها و سازمان هایی از جمله پست و مخابرات ایجاد شد، اما متاسفانه کاری که باید انجام می شد در این چند سال به شکل مطلوب تحقق نیافته است.
وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسوولان استان و دیگر بخش ها و مطالعه و اجرای پروژه هایی نظیر شهرک ICT بتوانیم اشتغال زایی مناسبی برای استان ایجاد کنیم.

شناسه خبری: 27422

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو