بهره برداری از یک طرح عمرانی در بندر امام

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27428
ساعت 12:41 شنبه 9 آذر 1392
به منظور تردد ايمن راهنمايان كشتي ها در شرايط مختلف جوي و حفاظت از سازه ایستگاه راهنمایان در خور موسی، دلفين و پل دسترسي ايستگاه با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد ريال ساخت و نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، «فرزين شكوري سرپرست واحد مهندسي و عمران اداره كل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اعلام اين خبر اظهار داشت : اين سازه دريايي كه در آبراه خور موسي نصب شده ،در سه تراز مختلف جزر و مدی براي تسهیل رفت و آمد راهنمايان کشتی ها به ایستگاه موصوف طراحي و اجرا شده به نحوي كه با توجه به شکل هندسي منظم آن پهلوگيري شناورها را در هر شرایطی آسان و ايمن مي سازد.
وي در تشريح ويژگي هاي فني اين سازه دريايي افزود: طول پل اين سازه 50/21 متر بوده و برخوردار از ضربه گير و مهار بند می باشد كه ضمن كاهش صدمات ناشي از ضربه ي شناورها ، هزينه نگهداري ایستگاه را كاهش مي دهد.
آبراه خورموسي با عمق متوسط 20 متر، عرض 250 متر و طول 42 مايل دريايي موجب اتصال مجتمع بندري امام خميني (ره) به شمال خليج فارس و آب هاي آزاد بين المللي مي شود. شایان ذکر است ایستگاه راهنمایان بندر امام خمینی (ره) واقع در ورودی خور موسی، مکان استقرار تجهیزات رادیویی و پرسنل هدایت کننده کشتی های تجاری برای ورود به مجتمع بندری جهت تخلیه و بارگیری کالا است.

شناسه خبری: 27428

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو