حفاری چاه های فاز ١٨ پارس جنوبی پایان یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27497
ساعت 14:53 يکشنبه 17 آذر 1392
مدیرعامل شرکت ملی حفاری حمید رضا گلپایگانی از پایان عملیات حفاری چاه های فاز ١٨ پارس جنوبی بر اساس قرار داد با کارفرما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، حمید رضا گلپایگانی از حضور چهار دکل این شرکت در فازهای ١، ١٤ و ١٧ و ١٨ پارس جنوبی خبر داد و گفت: عملیات حفاری در فاز ١٨ به اتمام رسیده است، اما دکل این شرکت به منظور اجرای یک پروژه خارج از قرارداد ( تعمیر یک چاه) تا ماه آینده در این فاز به فعالیت خود ادامه می دهد.

** پایان حفاری چاه های فاز ١٧ تا آخر دی امسال
وی از اتمام حفاری چاه های موجود در فاز ١٧ میدان مشترک پارس جنوبی تا اواخر ماه آینده خبر داد و گفت: هم اکنون در این فاز عملیات حفاری و تکمیلی چهار حلقه چاه باقی مانده است.
گلپایگانی با بیان این که هم اکنون توان ساخت دکل در داخل کشور ٣٥ تا ٤٥ درصد در نوسان است، تاکید کرد: در فرآیند ساخت این کالای استراتژیک بحث زمان و کیفیت برای شرکت های عملیاتی و بهره بردار بسیار مهم است.

** افزایش شمار دکل های حفاری به ٧٤ دستگاه
مدیرعامل شرکت ملی حفاری از فعالیت ٦٨ دکل حفاری ملکی و چهار دکل استیجاری ( چینی، هندی و ژاپنی) در این شرکت خبر داد و گفت: به زودی با افزوده شدن دو دکل حفاری جدید که هم اکنون در گمرک در حال ترخیص است، تعداد دکلهای حفاری در اختیار این شرکت به ٧٤ دستگاه می رسد.
اواخر هفته گذشته عملیات بارگیری سکوی فاز ١٨ پارس جنوبی انجام شده و هم اکنون متخصصان کشورمان در حال تثبیت آن روی بارج هستند و طی دو هفته آینده در محل خود در خلیج فارس نصب خواهد شد، از این رو با اتمام حفاری چاه های این فاز از سوی شرکت ملی حفاری ایران جکت این فاز پذیرای سکو خواهد بود.
عملیات راه اندازی سکوی ١٨ نیز حدود ١٥٠ روز زمان می برد که به این ترتیب تا پایان امسال یا دو ماه نخست سال آینده کل این فاز به بهره برداری خواهد رسید.
توسعه فازهای ١٧ و ١٨ میدان گازی پارس جنوبی به منظور تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز طبیعی ، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالیانه یک میلیون تن اتان و ١,٠٥ میلیون تن گاز مایع (پروپان و بوتان )ˈLPGˈ در دستور کار قرار گرفته است.

شناسه خبری: 27497

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو