بندر تجاری و خدماتی در پارس شمالی ایجاد می شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27498
ساعت 15:01 يکشنبه 17 آذر 1392
مدیرطرح های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ایجاد بندرجامع با قابلیت های خدماتی و تجاری در پارس شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سید محی الدین جعفری با اعلام این خبر گفت: قرارداد سه میلیارد تومانی ایجاد بندرجامع در پارس شمالی بین وزارت نفت و قرارگاه خاتم الانبیاء منعقد و مدت زمان این قرارداد ١٥ ماه اعلام شده است.
مدیر طرح های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه حدود ٢ ماه از زمان انعقاد قرارداد ایجاد بندر در پارس شمالی گذشته است، گفت: در این مدت محل ایجاد بندر جانمایی شده و طراحی مهندسی آن در ساحل این منطقه در حال انجام است.
به گفته وی در طراحی بندر جامع پارس جنوبی افزون بر قابلیت های خدماتی، تجاری، پتروشیمی، اسکله صادرات ال ان جی (LNG) نیز پیش بینی شده است.
میدان گازی پارس شمالی یکی از بزرگترین میدان های مستقل گازی کشور است. این میدان که در سال ١٣٤٦ کشف شده و در فاصله ١٢٠ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر در فاصله ١٠ تا ١٥ کیلومتری از ساحل و در عمق ٤٠٠٠ متری واقع شده است.
بخش نخست توسعه میدان پارس شمالی شامل چهار فاز هر یک برای تولید روزانه ٩٠٠ میلیون فوت مکعب گاز از مخزن است. بخش میان دستی کارخانه تولید ال ان جی نیز شامل چهار ردیف عملیاتی هر یک به ظرفیت تولید پنج میلیون تن ال ان جی در سال احداث خواهد شد.

شناسه خبری: 27498

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو