انتشار ٩ میلیارد یورو اوراق مشارکت در سال ٩٣ در صنعت نفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27504
ساعت 08:54 دوشنبه 18 آذر 1392
دولت در لایحه بودجه سال ٩٣، خواستار انتشار ٩ میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی یا صکوک اسلامی برای تامین منابع مالی طرح‌های صنعت نفت شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، بر اساس لایحه بودجه پیشنهادی از سوی دولت در راستای اجرای اهداف برنامه پنجم توسعه، مجوز انتشار ٩ میلیارد یورو اوراق مشارکت ارزی به وزارت نفت داده که در این میان سهم شرکت ملی نفت ایران نفت برای انتشار اوراق مشارکت پنج میلیارد یورو اعلام شده است.
همچنین در این لایحه پیشنهاد انتشار یک میلیارد یورو اوراق مشارکت برای شرکت گاز، یک میلیارد یورو برای شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و دو میلیارد یورو برای شرکت صنایع پتروشیمی داده شده است.
البته انتشار این اوارق مشارکت مشروط به تهیه و ارائه گزارش توجیهی فنی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و پدافندغیرعامل از طرف دستگاه اجرایی و تائید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری با رعایت بند و ماده ٢١٥ قانون برنامه پنجم و پس از اتمام مطالعات مرحله اول و دوم خواهد بود.
در لایحه بودجه سال ١٣٩٣ پیشنهاد انتشار حدود ١٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون یورو اوراق مشارکت ارزی و یا صکوک اسلامی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

شناسه خبری: 27504

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو