تخلیه و بارگیری 89.5 میلیون تن كالا در بنادر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27510
ساعت 15:43 دوشنبه 18 آذر 1392
تخلیه و بارگیری كالا در بنادر كشور در هشت ماهه سال جاری به 89.5 میلیون تن رسید این میزان تخلیه و بارگیری؛ نسبت به 91 میلیون تن سال گذشته دو درصد كاهش دارد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویزه اقتصادی به نقل از مانا، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادرو دریانوردی با اعلام این مطلب گفت: در هشت ماهه امسال در زمینه كالاهای غیر نفتی در بخش صادرات 22 درصد ؛ترانزیت 20درصد و واردات رشد 26 درصدی را شاهد بودیم
محسن صادقی فر افزود: در بخش نفتی نیز دراین مدت ترانزیت 18 درصد و واردات هشت درصد رشد را شاهد بودیم ضمن اینكه تخلیه و بارگیری این كالاها نیز افزایش هشت درصدی داشته است.
این عضو هیات عامل سازمان بنادرو دریانوری درباره عملیات كانتینری بنادر كشور در هشت ماهه امسال نیز اظهار داشت : در بخش تخلیه و بارگیری كانتینرهای خالی 22 درصد و در بخش كانتینرهای پر 16 درصد كاهش را شاهد بودیم.
وی مجموع كاهش عملیات كانتینری بنادر كشور در هشت ماهه امسال را 18 درصد اعلام كرد.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادرو دریانوردی در زمینه جابحایی مسافر از بنادر كشور نیز گفت:در بخش مسافری نیز با جابجایی 9 میلیون و 600 هزار نفر سفر شاهد رشد 40 درصدی در این بخش بودیم.
صادقی فر پیش بینی كرد با بازگشت خطوط كشتیرانی خارجی حجم تخلیه و بارگیری كالا و كانتینر در بنادر كشور تا پایان سال با افزایش مورد قبولی همراه باشد.
وی درباره بازگشت خطوط كشتیرانی حارجی نیز گفت: درگذشته 22 خط كشتیرانی بطور مستقیم وارد بنادر كشور می شد كه در یكی دو سال اخیر تردد این خطوط به بنادر كشور متوقف شد اما امیدواریم بزودی شاهد بازگشت این خطوط به كشور باشیم.
صادقی فر سیاست سازمان بنادرو دریانوردی در جذب خطوط كشتیرانی لاینر به بنادر كشور را كاهش هزینه صاحبان كالا اعلام كرد :در حال حاضر هر كانتینر حداقل هزار دلار برای صاحبان كالا هزینه دارد كه این رقم علاوه بر هزینه هایی دیگری است كه باید بپردازند.

شناسه خبری: 27510

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو