سرمایه گذاران معدنی و صنعتی فرانسوی به ایران می آیند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27580
ساعت 16:29 سه شنبه 26 آذر 1392
مدیرعامل و نایب رییس بزرگ ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه به نام مدف MEDEF در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: مدیران بنگاه های اقتصادی این کشور در بخش های مختلف از جمله فعالان معدن و صنایع معدنی بهمن ماه امسال به تهران خواهند آمد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تیه ری کورتین (Thierrry Courtaign) در دیدار با مهدی کرباسیان افزود: روزهای 15 و 16 بهمن ماه امسال مدیران بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی فرانسه در تمام حوزه های کسب و کار به ایران سفر خواهند کرد که بخشی از این هیات، فعالان معدن و صنایع معدنی هستند.
وی اضافه کرد: فرانسوی ها سازمان یافته و برنامه ریزی شده این سفر را تدارک دیده اند و حدود 50 شرکت حداکثر توان خود را برای همکاری با طرف های ایرانی ارایه خواهند داد.
کورتین اظهار امیدواری کرد: شرکت های ایرانی نیز همسطح با طرف فرانسوی وارد مذاکره شوند.
وی گفت: اکنون 30 شرکت فرانسوی برای پیوستن به این هیات و سفر به تهران ثبت نام کرده اند.
سازمان بین المللی، غیردولتی و غیرانتفاعیMEDEF در سال 1989 تاسیس و از 800 هزار بنگاه اقتصادی فرانسه شکل گرفته که 20 هزار نفر کارمند در سراسر دنیا دارند.
این سازمان نماینده کنفدراسیون کسب و کار فرانسه، 41 مدیر اجرایی از شرکت های بین المللی آن کشور را در برمی گیرد و ماموریت این سازمان ترویج دانش فنی و پشتیبانی از کسب و کار شرکت های فرانسوی با هدف همکاری های پایدار و بلندمدت است.
گفته می شود این تشکل غیردولتی تاکنون در 150 کشور جهان فعالیت داشته است.
مدیرعامل و نایب رییس مدف MEDEF در این دیدار اظهار داشت: می خواهیم به روابط سابق خود با ایران بازگردیم و برای سفر مذکور ملاقات با سفیر فرانسه در ایران، تعدادی از سرمایه گذاران و رییس اتاق مشترک دو کشور در ایران از اقداماتی است که صورت گرفت.
وی یادآور شد: طی اقامت دو سه روز اخیر خود در ایران، تغییرات اساسی در بخش های فن آوری، زیرساختی و غیره را شاهد بودم که این امر نسبت به سال 2004 نیز مشهود است.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز با استقبال از برنامه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی فرانسه به ایران، گفت: حوزه معدن و صنایع معدنی ایران زمینه همکاری های زیادی را برای دو طرف دارد به طوری که می توان بخش بزرگی از آن برنامه را به این حوزه اختصاص داد.
مهدی کرباسیان به جایگاه مناطق ویژه صنایع انرژی بر جنوب و منطقه ویژه صنایع معدنی خلیج فارس اشاره و تصریح کرد: برنامه های ما در این بخش نیز آماده ارایه برای سرمایه گذاری و همکاری های مشترک است و در این میان تامین ماشین آلات معدنی یکی از اولویت ها محسوب می شود.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت برنامه محدود بودن سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این سازمان با توجه به قوانین حاکم بر آن، مسیرهای ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی در اختیار دارد.
وی به حضور روزافزون شرکت های معتبر اروپایی در بخش معدن و صنایع معدنی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: فرانسوی ها در فضای ایجاد شده طوری برنامه ریزی کنند که از رقبای خود عقب نمانند.
ایمیدرو که از مجموعه های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت است، در دولت یازدهم رویکرد جدیدی برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را در دستور کار دارد و برای این منظور تاکنون مذاکراتی را با هیات های چینی، هندی ، آلمانی و غیره داشته و این برنامه ها تداوم دارد.

شناسه خبری: 27580

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو