معاون وزیر راه و شهرسازی از مجتمع بندری امام خمینی دیدن کرد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27609
ساعت 11:58 شنبه 30 آذر 1392
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از مجتمع بندری امام خمینی (ره) در 100 کیلومتری جنوب شرقی اهواز دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، محمد سعید نژاد پس از دیدار از بنادرآبادان و خرمشهر، از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) و بنادرسجافی و شادگان نیز دیدن به عمل آورد.
مدیرعامل سازمان بنارد و دریانوردی در دیدار از مجتمع بندری امام خمینی، از پروژه های سرمایه گذاری شرکت های خدمات دریایی و بندری سینا، کیوان انرژی، شکرنوین و روغن نوید خلیج فارس نیز در اراضی پشتیبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) دیدن و از نزدیک در جریان روند کار در این مجتمع قرار گرفت.
وی همچنین به اتفاق ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادراستان خوزستان از بندرامام خمینی (ره) ، سجافی ، ایستگاه راهنمایان ، و بنادر چوئبده ، اروندکنار و شادگان دیدار هوایی به عمل آورد.
سعید نژاد، درادامه دیدار خود از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن ارزیابی مثبت رشد و توسعه این مجتمع بندری با توجه به تاثیر مشارکت و میزان جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه و رشد آن ،نقش و جایگاه بنادر استان را در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.
سالانه حدود 50 میلیون تن کالای نفتی وغیرنفتی از هفت بندر امام ، آبادان ، خرمشهر ، سجافی هندیجان ، چوئبده ، اروندکنار و شادگان تخلیه و بارگیری می شود.
بندر امام خمینی (ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی کشور بعد از بندر شهید رجایی استان هرمزگان است.

شناسه خبری: 27609

آخرین اخبار

صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو