افزایش صادرات مواد معدنی از بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27722
ساعت 14:21 سه شنبه 17 دی 1392
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از افزایش 38 درصدی صادرات مواد معدنی از طریق این بندر، ظرف 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حمیدرضا دلبری در نشستی با فعالان صادراتی مواد معدنی اظهار داشت: دراین مدت افزون بر 14 میلیون تن انواع مواد معدنی از مجتمع بندری شهید رجایی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 38 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 19 میلیون تن مواد معدنی از بندر شهید رجایی صادر شد، تصریح کرد: مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور طی سالیان اخیر به قطب اول صادرات مواد معدنی در کشور تبدیل شده است.
دلبری خاطرنشان کرد: این مواد معدنی شامل سنگ آهن، سنگ گچ، کنستانتره مس، زغال سنگ، سنگ کرومیت، سنگ مرمر و اکسید آهن می باشد که در سال گذشته ازطریق 500 فروند کشتی به کشورهایی نظیر چین و هند صادر شد.
وی لایروبی حوضچه های بندر شهید رجایی تا عمق 15 متر، بهره وری 100 درصدی از ظرفیت هر 12 اسکله مواد فله در این بندر وهمچنین توسعه زیرساخت ها جهت حضور بیشتر بخش خصوصی و افزایش شرکت های مستقر در اراضی 200 هکتاری به 36 شرکت از جمله اقدامات انجام شده جهت رونق صادرات مواد معدنی از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور عنوان کرد.
دلبری تاکید کرد: با توسعه و نوسازی تجهیزات بندری از یک سو و از سوی دیگر افزایش مشارکت بخش خصوصی و ارتقای بهره وری دست اندرکاران این بخش ، می توان ظرفیت سالانه بارگیری انواع مواد معدنی در بندر شهید رجایی را تا 35 میلیون تن افزایش داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به این هدف مهم، تعامل بخش خصوصی با مجتمع بندری شهید رجایی یک ضرورت اساسی محسوب می شود.

شناسه خبری: 27722

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو