منطقه ویژه اقتصادی سرخس کانون ترانزیت انواع کالا به آسیای میانه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27743
ساعت 10:01 پنج‌شنبه 19 دی 1392
منطقه ویژه اقتصادی سرخس با بهره‌گیری از موقعیت استراتژیک خود، ایجاد زیرساخت‌ها و روساخت‌های لازم و به خدمت گرفتن توان فنی، بستری را فراهم کرده تا به‌عنوان کانونی برای ترانزیت کالا به کشورهای آسیای میانه قلمداد شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی سرخس با استفاده ازموقعیت استراتژیک خود در دروازه ورود به آسیای میانه ،تبدیل به یک مرکز بزرگ تبادلات کالا با آسیای میانه شده است.
محمد مهدی مروج الشریعه مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با بیان اینکه بستر مناسبی برای رونق تجارت منطقه‌ای در این منطقه فراهم شده است، گفت: شرکت‌های فعال حمل و نقلی به‌خوبی می‌دانند که فعالیت تجاری به‌ویژه در بخش ترانزیت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای آنان یک فرصت ارزشمند است و افزایش شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل که منطقه ویژه اقتصادی سرخس را محیط کار مناسبی می‌کنند، سبب رشد روز افزون ترانزیت کالا از این منطقه شده است.
او گفت: اتصال 51 کیلومتر ریل داخلی منطقه اعم از ریل عریض و نرمال به راه اهن بین المللی و آسیای میانه از جمله امتیازاتی است که هیچ کدام از مناطق ویزه و آزاد کشور از ان بهره ای نبرده و در کنار این زیرساختهای صنعت ریلی وجود مخازن عظیم ذخیره سازی سوخت و انرژی و باراندازهای کالا و انبارهای مسقف و استاندارد یک مزیت برای این منطقه بشمار می رود.
مروج الشریعه ادامه داد: در 8 ماهه نخست سال 1392 در قیاس با سال قبل روند افزایشی سه برابری در مقوله صادرات کالا از این منطقه به بازارهای آسیای میانه داشته ایم .
او در ادامه با اشاره به امتيازهاي موجود در منطقه ويژه اقتصادي سرخس گفت: در حال حاضر تعداد 16 منطقه ویزه فعال در کشور وجود دارد که با قاطعيت مي توان گفت، امتيازها و مزيت هاي منطقه ويژه اقتصادي سرخس نه تنها در ميان تمامی مناطق ویژه بلکه از بسیاری از مناطق آزاد فعلی کشور، بلکه از مناطق برخي کشورها از جمله مالزي بالاتر است.

شناسه خبری: 27743

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو