نتایج 9 پروژه پژوهشی در منطقه ویژه پتروشیمی اعلام شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27759
ساعت 09:30 شنبه 21 دی 1392
نتایج 9 پروژه پژوهشی صورت گرفته در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این برنامه طی 3 روز و با حضور محققین دانشگاهی و پژوهشگاهی و مدیران و کارشناسان این سازمان برگزار شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، طی سخنانی در جمع پژوهشگران و کارشناسان علاقمند با تبریک این روز، در تبیین اهمیت پژوهش گفت: دنیای امروز متفاوت تر از هزاره پیشین است. امروزه همه ی سازمانها و کشورها بدنبال یافتن راهی یا برای سودآوری و یا برای رفاه و توسعه هستند و پایه ی تمامی توسعه ها تحقیق و نوآوری است.
علی یزدانی، با اشاره به تقسیم بندی های مختلف پژوهش، تحقیقات پایه را به عنوان بخش اول تحقیقات دانشگاهی برشمرد و گفت: در این بخش سود آوری مطرح نبوده و هدف اصلی آن شناخت از جهان هستی و افزایش دانش بشری است.
وی، تحقیقات کاربردی را نوع دیگری از پژوهش دانست و هدف آن را سودآوری و رفاه بشر دانست و تصریح کرد: این طیف که در آن دنبال تجاری سازی و توسعه دانش هستیم، بر عهده دانشگاه و مراکز صنعتی است و حلقه ی اتصال گمشده ی صنعت و دانشگاه را باید در اینجا جستجو کرد.
یزدانی از افزایش بهره وری به عنوان محصول نوع سوم تحقیقات توسعه ای نام برد و تاکید کرد که مسئولیت اصلی انجام این نوع تحقیقات بر عهده  مراکز صنعتی و کارخانجات است.

افزایش 100 درصدی بودجه پژوهش
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در ادامه خبر از افزایش دو برابری بودجه ی پژوهشی این سازمان داد و افزود: براساس طراحی هایی که در ساختار انجام شده، مسئولیت شورای پژوهشی سازمان منطقه ویژه در سال آینده مضاعف است چرا که بودجه ی این بخش در سال 93 افزایش 100 درصدی را خواهد داشت و ما باید تلاش کنیم تا با تعریف پروژه های قابل تصویب در بخش تحقیقات کاربردی و توسعه ای، در این مسیر گامهای اساسی بردارند.
مطالعات امکان سنجی احداث قطار خانه تا کارخانه، تدوین نقشه توسعه زنجیره های تولید محصولات پتروشیمی، طراحی و جانمایی مجتمع دفن و بازیافت منطقه ویژه، امکان سنجی کشت و پرورش گونه چریش در فضای سبز منطقه و مطالعات بهبود وضعیت ترافیکی و ایمنی منطقه از جمله مهمترین پروژه های تحقیقاتی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی است که در این سه روز ارائه شدند.
در این مراسم همچنین از کتاب "زنجیره محصولات پتروشیمیایی بر پایه نفت و گاز"، گردآوری دکترسعید آسیابان و مهندس محسن کرامتی رونمایی شد.
منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در سال گذشته، 44 طرح پژوهشی را با بودجه ای معادل 113 میلیارد ریال تعریف کرد.

شناسه خبری: 27759

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو