شرکت های پتروشیمی از تسهیلات گمرک عسلویه بهره مند می شوند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27783
ساعت 09:39 دوشنبه 23 دی 1392
شرکت های پتروشیمی همانند سایر شرکت ها در منطقه ویژه اقتصادی پارس از تسهیلات و خدمات گمرک در این منطقه بهره مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا؛ مشاور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: گمرک تخصصی این منطقه در عسلویه به زودی راه اندازی می شود و با همکاری گمرک ایران تمام شرکت های حاضر در منطقه می توانند از امکانات و خدمات این گمرک تخصصی استفاده کنند.
محمد زجاجی گفت: ساز و کارها و نحوه فعالیت این گمرک در حال نهایی شدن است و پس از تایید وزارت اقتصاد و گمرک ایران نحوه فعالیت این مرکز در عسلویه اعلام خواهد شد.
او افزود: افزون بر شرکت های دولتی فعال در صنعت نفت، شرکت های بخش خصوصی نیز می توانند از گمرک تخصصی عسلویه برای واردات و صادرات استفاده کنند و طبق قانون منعی برای حضور بخش های غیر دولتی وجود ندارد.
مشاور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: مجتمع های پتروشیمی در منطقه و سایر شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی با همکاری منطقه ویژه اقتصادی پارس این امکان را دارند که از خدمات گمرک تخصصی نفت در عسلویه استفاده کنند.
زجاجی افزود: پیش بینی های لازم برای بهره مندی کلیه شرکت های فعال صنعت نفت در سراسر کشور برای استفاده از خدمات گمرک عسلویه شده است.

شناسه خبری: 27783

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو