بیش از 11 میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرک های بوشهر به خارج صادر شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27791
ساعت 10:43 دوشنبه 23 دی 1392
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: در 9 ماه امسال 15 میلیون و 600هزار تن کالای غیر نفتی به انضمام میعانات گازی به ارزش 11 میلیارد و 400 میلیون دلار از گمرک های این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، احمد پورحیدر افزود: سهم میعانات گازی از این میزان صادرات غیرنفتی از نظر وزن 25درصد و از لحاظ ارزش 31درصد بوده است که در مجموع این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 8 درصد و از لحاظ ارزش از 1 درصد رشد برخوردار است.
وی اضافه کرد: از این میزان صادرات هشت میلیون و500 هزار تن به ارزش پنج میلیارد دلار کالاهای غیرنفتی و مواد پتروشیمی بوده است که سهم محصولات پتروشیمی از لحاظ وزن 80 درصد و از نظر ارزش 97 درصد بوده است.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهرگفت: مقصد عمده صادرات کالای تجار بوشهری کشورهای امارات متحده عربی ، هند، چین، قطر، کویت ، ویتنام ، عراق ، عربستان سعودی ، تایلند، بحرین، اسپانیا، ایتالیا، مصر، پرتغال و مالزی است.
وی کالاهای غیر نفتی صادراتی را شامل آبزیان، صنایع دستی، محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی عنوان کرد.
پورحیدر ادامه داد: در 9 ماه امسال یک میلیون و 100 هزار تن کالا به ارزش دو میلیاردو 500 میلیون دلار نیز کالا از کشورهای مختلف از طریق گمرک های استان بوشهر وارد کشور شده است.
پور حیدر افزود: مجموع درآمد گمرک های استان بوشهر در این مدت 9هزارو 670 میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش11 درصد افزایش داشته است.

شناسه خبری: 27791

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو