امضای تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و منطقه ویژه انرژی پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27792
ساعت 10:54 دوشنبه 23 دی 1392
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان کمیته امداد و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، محمد امید افزود: امضای این تفاهم نامه به منظور اجرای احکام تعیین شده در برنامه پنجم توسعه مبنی بر کاهش تصدی گری های دولت و کاهش افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی از طریق توانمند سازی آنان و دستیابی به اشتغال مناسب انجام شد.
امید اظهار داشت: این تفاهم نامه با موضوع جلب همکاری سایر شرکت های مستقر در مجموعه منطقه ویژه در زمینه مهارت آموزی متناسب با نیاز منطقه، کاریابی، اشتغال و توسعه جذب کمک های مادی و معنوی انجام شد.
وی افزود: بکارگیری مدد جویانی کمیته امداد امام (ره) سراسر کشور با اولویت استان بوشهر که مهارت های لازم را کسب کرده اند و استفاده از ظرفیت های موجود شرکت های مستقر در مجموعه منطقه ویژه برای آشنایی نیروهای مستعد و آشنایی با فرآیند کسب و کارهای موفق از اهداف امضای این تفاهم نامه است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی مددجویان مستعد اشتغال و ثبت نام آنان در سامانه اینترنتی کاریابی منطقه ویژه، تامین بخشی از هزینه های آموزشی مهارت تکمیلی مددجویان برای جذب در بازار کار و پرداخت بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویان در بنگاه های تولیدی، خدماتی را از جمله تعهدات کمیته امداد بر اساس این تفاهم نامه عنوان کرد.
امید درباره ارتباط با تعهدات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای متناسب با مشاغل مورد نیاز منطقه ویژه به افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد در صورت امکان، اولویت در بکارگیری نیروهای ماهر معرفی شده از سوی کمیته امداد در مشاغل مورد نیاز شرکت های مستقر در منطقه ویژه از جمله تعهدات منطقه ویژه اقتصادی در این تفاهم نامه است.
وی، بسترسازی برای جذب امکانات و کمک های شرکت ها و موسسات مستقر در منطقه، همکاری در جهت انجام کارورزی ها و استاد شاگردی مورد نیاز افراد معرفی شده از طرف کمیته امداد در شرکت ها و موسسات مستقر در منطقه ویژه، ارزیابی مستمر عملکرد منطقه ویژه بر حسن اجرای تفاهم نامه را از دیگر تعهدات منطقه ویژه اقتصادی است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) در ادامه از راه اندازی دفتر کاریابی این نهاد در منطقه پارس جنوبی با هدف تسهیل و تسریع در روند اشتغال مددجویان مورد حمایت کمیته امداد در مدیریت کار و خدمات اشتغال خبر داد.
امید گفت: دفتر کاریابی کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور سرپرست این نهاد، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس و نماینده مردم شهرستان های دیر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

شناسه خبری: 27792

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو