پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان به کار خود پایان داد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27823
ساعت 12:01 شنبه 28 دی 1392
پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان جمعه ( ٢٧ دی) به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، در آیین اختتامیه این نمایشگاه که در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی شرکت ملی حفاری برگزار شد استاندار خوزستان با تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت:بزرگترین مجموعه های صنعت نفت  و پیشگامان ساخت داخل در این استان مستقر هستند، بنابراین باید انجمن های صنفی و تخصصی و تشکل های مردم نهاد در این عرصه تشکیل شود.
عبدالحسین مقتدایی با بیان اینکه نمایشگاه نفت با توجه به ظرفیت های موجود استان خوزستان باید در شان استان باشد، افزود: احداث نمایشگاه جدید با سالن های متعدد در برنامه قرار دارد و امیدواریم در سال های آتی شاهد برپایی نمایشگاه در محل جدید باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز با تشکر از دست اندرکاران برپایی نمایشگاه تصریح کرد: با توجه به همزمانی این نمایشگاه با سفر ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت به استان، برنامه ریزی و انسجام برگزاری آن قابل تقدیر بود.
حمید بورد افزود: در این نمایشگاه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای حمایت از ساخت داخل یک هزار و  ٥٠٠ میلیارد ریال قرارداد ساخت تجهیزات مورد نیاز خود را با شرکت های داخلی امضا و مبادله کرد.
وی با بیان این که  این شرکت بومی سازی سه تجهیز مهم شامل، پمپ های فرآیندی، کمپرسورها و توربین های گازی را در دستور کار خود دارد، گفت: در این نمایشگاه قرارداد بومی سازی توربین پنج مگاواتی برای نخستین بار در کشور با یک شرکت سازنده داخلی امضا شد و قرارداد ساخت توربین ١٠ مگاواتی نیز در مرحله نهایی شدن است.
بورد یادآور شد: با هدف شتاب بخشی در بومی سازی اقلام مورد نیاز صنعت نفت کارگروهی متشکل از کارشناسان این شرکت و سازندگان استان خوزستان تشکیل شده است.

**  بومی سازی ٢٠ هزار قطعه کاربردی صنعت حفاری
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیز در این مراسم با اشاره به ادغام نمایشگاه حفاری و نفت گفت: استراتژی ما این است که در صورت احداث محل جدید نمایشگاه اهواز تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان از ٢٠٠ شرکت فعلی به ٥٠٠ شرکت در پنج سال آینده افزایش یابد.
حمیدرضا گلپایگانی با بیان اینکه تا کنون حدود ٢٠ هزار قطعه کاربردی صنعت حفاری با حمایت این شرکت بومی سازی شده است، افزود: این شرکت برای بومی سازی یک هزار قطعه دیگر برنامه ریزی کرده است.
وی همچنین از راه اندازی نمایشگاه مجازی با هدف شناساندن قطعات پر مصرف مورد نیاز این شرکت خبر داد و اظهار کرد: از طریق این سایت صنعتگران و سازندگان سراسر کشور می توانند از آخرین مشخصات فنی قطعات مورد نیاز برای ساخت آگاهی یابند و نسبت به درخواست خود اقدام کنند.
در این آیین از شرکت ها و سازندگان حاضر در نمایشگاه با اهدای تندیس نمایشگاه تقدیر شد.
پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان، روز سه شنبه (٢٤ دی) با حضور بیش از ٢٠٠ شرکت و سازنده داخلی با حضور وزیر نفت در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد.

شناسه خبری: 27823

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو