پتروشیمی های ماهشهر به مدار تولید بازگشتند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27857
ساعت 15:14 سه شنبه 1 بهمن 1392
مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر که به علت نشت گاز از خط لوله انتقال خوراک فعالیتشان متوقف شده بود از ظهر امروز تولید خود را از سر گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، تولید مجتمع های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر که به علت نشت گاز از خط لوله انتقال خوراک متوقف شده بود پیش از ظهر امروز از سرگرفته شد.
این گزارش می افزاید: از ساعت ١٠,٣٠دقیقه صبح امروز جریان گاز به حالت عادی خود برگشت و ارسال خوراک به مجتمع های پتروشیمی واقع در ماهشهر آغاز شد.
برپایه این گزارش، حدود ٤٨ ساعت طول خواهد کشید تا تمام مجتمع ها تولیدشان به حالت عادی برگشته و روند تولید با تمام ظرفیت محقق شود.
از ساعت ١٨:٣٠ روز گذشته (دوشنبه ٣٠ دی) به علت نشتی خط انتقال گاز  ٣ اینچ به منطقه ویژه، مجتمع‌های پتروشیمی تولید خود را متوقف کرده بودند.این گزارش می افزاید: شرکت ملی گاز همراه با کارشناسان منطقه ویژه ماقتصادی ماهشهر از شامگاه دیروز مشغول برطرف کردن نشتی و رفع عیب در این خط لوله بودند و در ساعت ٥ صبح خط لوله به طور کامل تخلیه شد.
آخرین گزارش ها از ماهشهر بیانگر این نکته است که ایجاد مشکل در اتصالات خط لوله ٣ اینچ بین امیدیه و اهواز و در ٦٥ کیلومتری ماهشهر علت این حادثه بوده است.
همچنین با تلاش شرکت ملی گاز و منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، مشترکان خانگی همچنان از گاز استفاده می کنند و مشکلی در زمینه تامین گاز آنها وجود ندارد و شرکت های پتروشیمی نیز آمادگی خود را برای هرگونه کمکی اعلام کرده بودند.

شناسه خبری: 27857

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو