افتتاح یک بندر خصوصی در عسلویه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27922
ساعت 18:08 يکشنبه 6 بهمن 1392
یک بندر متعلق به بخش خصوصی در عسلویه آغاز به کار کرد.

این بندر که در زمینی به وسعت 50 هکتار در غرب منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع شده است در زمینه سوخت رسانی به کشتی ها در دریا و ترانزیت فرآورده های نفتی میان کشورهای همسایه شمالی و غربی کشورمان فعالیت می کند.
برای رسیدن به این هدف از سال 89 تا کنون موج شکنی به طول هزار و 400 متر، یک پست اسکله و شش مخزن ذخیره سازی ایجاد شده است.
مدیرعامل این بندر در آیین راه اندازی آن گفت: اکنون توان ذخیره سازی 300 هزار بشکه فرآورده های نفتی و توان تخلیه و بارگیری یک و نیم میلیون تن فرآورده نفتی را داریم که با بهره برداری از دومین پست اسکله در اوایل سال آینده میزان تخلیه و بارگیری به پنج میلیون تن افزایش می یابد.
رامین مرآتی با اشاره به این که تاکنون هزار میلیارد ریال برای ایجاد و نصب تجهیزات لازم در این بندر سرمایه گذاری شده است افزود: بیش از 100 نفر در این بندر مشغول به کار هستند.
مدیرعامل این بندر گفت: در طرحی سه ساله تعداد اسکله ها را به 6 پست و ظرفیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی را به 3 میلیون بشکه و میزان تخلیه و بارگیری را به هشت میلیون تن ارتقاء می دهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برنامه های مجلس برای جدا کردن نفت از بودجه کشور گفت :سال گذشته سرآغاز این برنامه بود و توانستیم 14 درصد از درآمد نفت را به طرح های نفتی، 20 درصد را به صندوق توسعه ملی و دو درصد را به مناطق نفت خیز اختصاص بدهیم.
مروی افزود: مجلس مصمم است کمک کند سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز به ویژه در منطقه عسلویه سرمایه گذاری اساسی باشد و از این دو نعمت خدادادی به عنوان سرمایه استفاده شود.
**
شرکت فراسکو عسلویه مالک اولین بندر بخش خصوصی است.
این شرکت در اوايل  سال 86 تاسیس شده است.
ذخیره سازی ، توزیع و صادرات فرآورده های نفتی ، مشارکت با سرمایه‌گذاران در احداث تاسیسات ذخیره سازی انواع فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در زمین ساحلی سایت شرکت و احداث اسکله‌های اختصاصی مطابق طرح توسعه شرکت، تهیــه  و تدارک، انجام پروژه¬های فراساحلی و لوله گذاری دریایی، انجام خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه¬های صنعتی دربخش خشکی و دریایی، عملیات پشتیبانی، تعمیرات، سرویس و سوخت رسانی ، سرمایه گذاری و مشارکت در شرکتهای خدماتی، تولیدی، صنعتی و بازرگانی،ارائه خدمات بندری و ایجاد امکانات تخلیه و بارگیری و واردات و صادرات هر گونه مواد نفتی، کالا و خدماتاز جمله مهم ترین فعالیت های این شرکت است.

شناسه خبری: 27922

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو