نمایندگان رسانه های خارجی از عسلویه بازدید کردند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27929
ساعت 12:18 دوشنبه 7 بهمن 1392
همزمان با دیپلماسی نفتی ایران در قلب اروپا، دیپلماسی رسانه ای وزارت نفت نیز با سفر نمایندگان رسانه های خارجی به پایتخت انرژی ایران کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، با تدبیر اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، نمایندگان رسانه های خارجی مقیم تهران به منظور بازدید از امکانات و دستاوردهای ایران در سرمایه گذاری و ساخت و اجرای مگاپروژه های گازی، در سفری یک روزه به عسلویه ، از منطقه پارس جنوبی بازدید کردند.
در این برنامه، نمایندگان خبرگزاری های فرانسه، آسوشیتدپرس، یونایتدپرس، ایتارتاس، پلتس، شینهوا، دی پی ای آلمان، افه اسپانیا، آناتولی ترکیه، شبکه های تلویزیونی NHK ژاپن، ARD و ZDF آلمان، روسیا الیوم، آسیا و المیادین لبنان، و روزنامه های فایننشال تایمز، یومیوری و نشنال امارات حضور داشتند.
برپایه این گزارش، این گروه رسانه ای با جزییات فعالیت های توسعه ای سازمان های سرمایه گذار و شرکت های سازنده و پیمانکار ایرانی در فازهای گازی از نزدیک آشنا و از رشد و توسعه مگاپروژه های گازی ابراز شگفتی کردند و این دستاوردها را در عرصه بین المللی کم نظیر دانستند.
در این برنامه نمایندگان خبرگزاری ها، روزنامه ها و شبکه های رادیویی و تلویزیونی مختلف خارجی علاوه بر مشاهده امکانات و زیر ساخت های گسترده این منطقه در مراحل اجرای طرح های بزرگ نفت و گاز، از روند توسعه فازهای در حال بهره برداری 15 و 16 و نیز مراحل ساخت و اجرای فاز 19 پارس جنوبی بازدید کرده و در جریان برنامه های آتی صنعت نفت ایران در این زمینه قرار گرفتند.
خبرنگاران در این سفر رسانه ای با حضور در بخش های پالایشگاهی ضمن تهیه گزارش از مراحل مختلف اجرای طرح ها به ویژه شیرین سازی و تولید گاز در فاز 15 و 16، با مجریان پروژه های فازهای 15 و 16 و نیز فاز 19 ، درخصوص نحوه اجرایی این طرح ها با مدیران پروژه های مذکور به گفت و گو پرداختند.
آشنایی افق های اقتصادی تولید گاز در مخزن مشترک پارس جنوبی از جمله دیگر برنامه های جنبی این بازدید بود.

شناسه خبری: 27929

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو