صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس افزایش یافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27951
ساعت 09:50 چهارشنبه 9 بهمن 1392
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از افزایش صادرات کالا از این منطقه طی سال جاری به میزان بیش از 50 هزار تن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدی مروج الشریعه در این گزارش به میزان صادارت کالا از منطقه ویژه اقتصادی سرخس در مدت مشابه سال قبل یا نوع کالاها اشاره ای نکرد.
وی با بیان اینکه صادرات رمز بقا هر کشور در عرصه اقتصاد جهانی و بازار رقابتی است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس با توجه به ظرفیت های منحصر به فرد خود مورد توجه سرمایه گذاران خارجی زیادی قرار گرفته است.
وی گفت: همجواری منطقه ویژه اقتصادی سرخس با بازارهای پر رونق آسیای میانه و حضور سرمایه گذاران خارجی در این منطقه موجب ترغیب شمار زیادی از فعالان اقتصادی ترکمن، ترک، روس و چینی شده است.
نایب رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار داشت: هم اینک در این منطقه کارخانه تولید مصالح ساختمانی و گچ میکرونیزه با حضور سرمایه گذاران ترکمن و ترک کار خود را آغاز کرده است.
مروج الشریعه افزود: در ماه گذشته محموله نخست صادرات گچ میکرونیزه به مقدار 600 تن، از طریق خطوط ریلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس برای استفاده در فعالیت های ساختمان سازی به کشور ترکمنستان به این کشور صادر شد.
وی با اشاره به موقعیت استان خراسان رضوی به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه و افغانستان و همجواری با کشورهای CIS افزود: این مساله موجب رشد و رونق تجارت خارجی شده و همچنین فرصت مناسبی برای صادرات کالاهای غیر نفتی را فراهم آورده است.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس به همت آستان قدس رضوی در هشت کیلومتری جنوب غربی شهر سرخس به مساحت پنج هزار و 200 هکتار احداث شده است و از جمله فعالیتهای آن می توان به صادرات و واردات کالا، به منظور تامین بخشی از نیازهای داخلی، بازارهای منطقه و ایجاد سردخانه، خدمات رفاهی و گردشگری اشاره کرد.

شناسه خبری: 27951

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو