گسترش پسکرانه های جنوب کشور بر اساس الگوی توسعه در بندر امام خمینی (ره)

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27953
ساعت 15:36 چهارشنبه 9 بهمن 1392
دومین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی (IRAN IMEX) با حضور وزیر راه و شهرسازی و قائم مقام مدیر عامل و معاون بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی طی هشتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دکتر آخوندی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه با اشاره به موقعیت استراتژیک دریایی کشور به لحاظ دسترسی به آب های آزاد و موقعیت ترانزیتی اظهار داشت: کشور ما در محور جنوب از دریای عمان تا اروند رود از موقعیت استراتژیکی برخوردار است و به لحاظ وجود بنادر بسیار آباد در این نقاط برای پسکرانه های بندری برنامه ی گسترده ای در نظر داریم، همانگونه که در بندر امام خمینی(ره) توسعه صورت پذیرفته و قصد داریم برای دیگر بنادر از جمله بندر شهید رجایی و شهید بهشتی این مهم را به اجرا درآوریم.
وزیر راه و شهر سازی توسعه حمل و نقل ترکیبی را یکی از برنامه های دولت برای گسترش تجارت دریا محور برشمرد و افزود: با افزودن تجهیزات حمل و نقل ریلی به حمل و نقل دریایی کمک شایانی برای تحقق و توسعه حمل و نقل ترکیبی خواهد شد.
در این مراسم جهاندیده با اشاره به اهمیت اقتصاد دریا محور اظهار داشت: ما باید به بنادر نگاه ویژه ای داشته باشیم زیرا کشور ما،کشور دریایی و برخوردار از موقعیت های مناسب ترانزیتی است و از دولت محترم انتظار داریم با توجه به محدودیت بودجه و کمبود درآمد برای توسعه بنادر کمک ویژه ای نماید تا زمینه لازم برای انجام کارهای بزرگ در بنادر فراهم شود.
اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن معرفی قابلیت ها و توانمندی های بنادر این استان در زمینه سرمایه گذاری به مراجعه کنندگان و ارائه بسته های اطلاع رسانی حضور فعال و پر رنگی در این نمایشگاه دارد.

شناسه خبری: 27953

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو