جلوگیری از خروج نیروهای توانمند صنعت نفت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27956
ساعت 09:36 پنج‌شنبه 10 بهمن 1392
راهبرد حفظ و جلوگیری از خروج نیروهای مستعد و توانمند صنعت نفت تهیه و تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدی رشیدی رییس پژوهشکده منابع انسانی موسسه مطالعات انرژی ،با اشاره به اهمیت مسائل مرتبط با نگهداشت نیروی انسانی گفت: این راهبرد  با بررسی و آسیب شناسی عملکرد صنعت نفت در حفظ و نگهداشت نیروی انسانی تهیه شده و به همین منظور راهکارها و اقدامات اجرایی کوتاه مدت و مستمر مورد نیاز پیش بینی و تبیین شده است.
وی افزود: این راهبرد جهت هرگونه بهره برداری  به معاونت توسعه منابع انسانی وزارت نفت ارسال شده است.
وی تصریح کرد: آسیب شناسی عملکرد صنعت نفت در حفظ نیروی انسانی طی ١٣ سال اخیر نشان می دهد که مسئله خروج نیروهای انسانی خبره از این صنعت تنها به حقوق و مزایا مربوط نمی شود و عوامل دیگری نیز در این حوزه دخیل است.
به گفته رشیدی، اگرچه عامل حقوق و دستمزد در این میان حائز اهمیت است اما آسیب شناسی نشان می دهد، تاثیر عوامل دیگر نیز قابل توجه است.
وی با تاکید بر اهمیت پیاده سازی سیستم مدیریت استعدادها در حفظ و نگهداشت نیروهای نخبه، یادآوری کرد: در این زمینه مطالعات و تحقیقات میدانی خوبی صورت گرفته است و نتایج آن در قالب راهبردی مشخص به وزارت نفت ارائه شده است.
موسسه مطالعات بین المللی انرژی در سال ١٣٧٠ تاسیس و در سال ١٣٧٥ موفق به اخذ مجوز پژوهشکده مطالعات بین المللی انرژی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد. این موسسه به وزارت نفت وابسته است و به عنوان یک مرکز تحقیقاتی و اتاق فکر از زمان تاسیس تاکنون، توانسته است به جایگاه مناسب خود در سطح بین المللی و داخلی دست پیدا کند.
موسسه مطالعات بین المللی انرژی با تشکیل گروه های پژوهشی، مطالعات کاربردی و برنامه ریزی شده را در دستور کار خود قرار داده است و از توان داخلی صنعت، امکانات موجود در کشور و دست آوردهای بین المللی در این زمینه بهره می برد.
تلاش موسسه مطالعات بین المللی انرژی بر مطالعه و بررسی موضوعات انرژی با تاکید بر نفت و گاز در سطح داخلی، منطقه ای و بین المللی متمرکز شده است و فعالیت های این موسسه در قالب تحقیقات، مشاوره، آموزش و برگزاری سمینار ارائه می شود.

شناسه خبری: 27956

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو