ظرفیت فولاد هرمزگان تا پایان برنامه پنجم به سه میلیون تن می رسد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/27983
ساعت 12:29 شنبه 12 بهمن 1392
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت فعلی طرح فولاد هرمزگان سالانه یک میلیون و 500 هزار تن است که تا پایان برنامه پنجم توسعه (94- 1390) به سه میلیون تن می رسد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، مهدی کرباسیان از مجتمع آلومینیوم هرمزآل به عنوان دیگر واحد صنعتی فعال در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با ظرفیت 147 هزار تن نام برد که در حال تولید است.
وی افزود: منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برای اجرای طرح های جدید فولادی، صنعت آلومینیوم و بسیاری از صنایع مهم کشور به لحاظ موقعیت راهبردی مزیت های بیشتری از دیگر مناطق دارد.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اظهار داشت: افزایش دو هزار و 500 هکتاری به محدوده منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و حضور فعال سرمایه گذاران، موجب رشد و توسعه بیش از پیش در این منطقه خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: تامین زیرساخت ها که بتدریج در منطقه مذکور فراهم می شود، میزان سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را در این منطقه افزایش دهد.
شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی افزایش دو هزار و 500 هکتار به محدوده منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را تصویب کرد.
منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در مقایسه با دیگر مناطق ویژه اقتصادی دارای مزیت های منحصر به فردی از جمله دسترسی به پالایشگاه گاز، آبراه های بین المللی، فرودگاه و شاهراه های بزرگ زمینی دارد و بزرگترین اسکله کانتینری کشور نیز در کنار آن قرار گرفته است.

شناسه خبری: 27983

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو