مجتمع پارس جنوبی در سربالایی تولید قرار دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28038
ساعت 11:26 شنبه 19 بهمن 1392
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: با توجه به بارش برف شدید و سرما و یخبندان در برخی استان های کشور در چند روز اخیر، تولید و فرآورش گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در شرایط حد اکثری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود حسنی افزود: در حال حاضر، روزانه 280میلیون مترمکعب گاز ترش در پالایشگاه های پارس جنوبی تصفیه و به خطوط سراسری گاز کشور ارسال می شود.
وی تصریح کرد: از این میزان گاز 202 میلیون متر مکعب پس از فرآورش و شیرین سازی به خطوط سراسری تزریق می شود.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی بیان کرد: هم اکنون هیچ گونه محدودیتی در تحویل مایعات گازی به مجتمع های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی وجود ندارد.
وی گفت: با توجه به شرایط کنونی آب و هوایی کشور تحویل گاز اتان به این مجتمع ها محدود شده است.
حسنی ادامه داد: در حال حاضر، 6 پالایشگاه پارس جنوبی به ترتیب روزانه 27، 57، 63، 78، 56 و 10 میلیون متر مکعب گاز ترش دریافت و پس از عملیات فرآورش و جدا سازی مایعات گازی، بخش زیادی از گاز دریافتی خود را به خط لوله سراسری گاز تزریق می کنند.
براساس این گزارش، مصرف روزانه گاز طبیعی کشور در بخش خانگی از 518 میلیون متر مکعب فراتر رفته است که این میزان نسبت به روزهای گذشته حدود 27 میلیون متر مکعب افزایش داشته است.
مدیرعامل مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: مشترکان گاز در همه استان های کشور بویژه استان های مرکزی باید صرفه جویی گاز را جدی بگیرند تا امکان بهره مندی همه مردم به ویژه مشترکان مستقر در انتهای شبکه گازرسانی فراهم شود.
حسنی افزود: با کاهش مصرف گاز در استان های مرکزی اعم از تهران، قم، فارس، اصفهان، سمنان، زنجان و قزوین، امکان افزایش فشار گاز در استان هایی که انتهای خط انتقال واقع شده اند، فراهم می شود و این امر از قطعی گاز دیگر استان ها جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: با توجه به اولویت داشتن گازرسانی به بخش خانگی، گاز صنایع بسیار محدود شده است به طوری که در حال حاضر، گازرسانی به نیروگاه ها به روزانه 12 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

شناسه خبری: 28038

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو