پیشرفت های جدید در ساخت و راه اندازی سکوهای فاز 12 و 18 پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28039
ساعت 11:37 شنبه 19 بهمن 1392
نشست مشترک مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با مدیران شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در ارتباط با پیگیری آخرین تحولات مربوط به ساخت و آماده سازی سازه های دریایی فازهای 12 و 18 پارس جنوبی در یارد صنعتی خرمشهر برگزار شد .

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، دراین نشست ویژه، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی ایران در جریان آخرین برنامه های اجرا شده در خصوص ساخت و راه اندازی سکوهای دریایی، تجهیزات و متعلقات این پروژه ها قرار گرفت.
عرشه فاز 18 پارس جنوبی به وزن 2320 تن، دارای چهار طبقه به مساحت 4 هزار متر مربع است که عملیات تکمیل و نصب سازه های نهایی آن پس از بارگیری، بر روی شناور حمل در حال انجام است . این سکو متشکل از یک جاکت چهار پایه به وزن 2 هزار و 960 تن، عرشه‌ای به وزن 2 هزار و 320 تن و متعلقات شامل یک پل، سه پایه و پایه‌های مشعل همجوار به وزن 900 تن است.
علی طاهری مطلق در این بازدید گفت: عمده بسته های مختلف این دست از سازه های دریایی توسط موسسات بازرسی فنی و کیفی بین المللی مورد تست و آزمایش قرار گرفته که به زودی با با اتمام مراحل نصب سایر بخش های باقیمانده، تایید های اجرایی صادر خواهد شد .
ارزیابی روند های ساخت سکوی B و C طرح توسعه فاز 12 هم از دیگر برنامه های این نشست و بازدید بود.
در ادامه این مراسم مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس ضمن مثبت توصیف کردن مراحل اجرایی راه اندازی این دست از سازه های دریایی و مطابقت مطلوب رویه های اجرایی با پروتکل های مورد نظر کارفرما خواستار تداوم برنامه جدید برای دستیابی به اهداف عملیاتی شد.
علی اکبر شعبانپور گفت: تنظیم و پیاده سازی سازوکارهای جدید و نتایج موثری که از اتخاذ این رویه به دست آمده است تماما در راستای اجرای راهبرهای جدید وزارت نفت مبنی بر تسریع در روند های ساخت و بهره برداری از طرح های گازی میدان پارس جنوبی و حداکثری سازی میزان برداشت و تولید گاز از این مخزن مشترک بوده است .
شعانپور در حاشیه بازدید از یارد خرمشهر در حضور مدیران و کارکنان شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی و مهندسان ناظر شرکت نفت و گاز پارس مستقر در منطقه اروند گفت: خوشبختانه امروز شاهد عزم ملی دیگری از تلاش و تکاپوی ویژه همکارانمان در دهه مبارک فجر هستیم که امیدواریم این تلاشها به زودی با رفع برخی امور باقیمانده و راهکارهای جدید مدیریتی در همکاری گسترده تر میان بخش های کارفرمایی و پیمانکاری به نتایج گسترده تری از تحقق منافع ملی ایران در پارس جنوبی دست یابیم .

شناسه خبری: 28039

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو