دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی گشایش می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28092
ساعت 17:09 جمعه 25 بهمن 1392
دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی در شبکه تجارت ملی و بین المللی با هدف ارائه راهکارهای عملی جهت توسعه زیرساختها و تسهیل شبکه حمل و نقل چند وجهی،زنجیره تامین و تسریع در چرخه انتقال کالا با هدف افزایش ترانزیت در کشور در تهران برگزارمی شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایرنا، بررسی و ارائه مکانیزم قانونی برای یکپارچگی بیشتر حمل و نقل چند وجهی (مانند مراکز توزیع، بنادر خشک، روستای باری، ترمینال های چندوجهی و ترمینال های گروه بندی قطارها)، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین مدیریت حمل و نقل شهری و کاهش آلاینده های زیست محیطی از محورهای اصلی برگزاری این همایش در تهران است.
بررسی و ارائه مدلهای هوشمند کردن کارگو(حمل بار) شامل مکان یابی، امکان سنجی، تعیین ظرفیت و تعیین تسهیلات مورد نیاز و بررسی و ارائه مدلهای ساختاری جهت مدیریت دریافت و ارسال بار توسط بنادر و واکاوی قابلیت های مناطق مختلف ایران (مانند چابهار، آستارا، بافق، قزوین، گرگان و بندر امیر آباد) برای تبدیل شدن به نودهای حمل و نقل چند وجهی از دیگر محورهای برگزاری این همایش با حضور متخصصان و کارشناسان در این حوزه است.
ارایه مدل های مدیریت روان ناوگان حمل و نقل شامل کانتینر و وسائط نقلیه باری در چرخه موجودی کالا و تاثیر آن در تجارت ملی و منطقه ای و تحلیل کمبودهای موجود در خدمات گمرکی، بانک، بیمه، بسته بندی و همچنین زیرساخت های ریلی، جاده ای، هوایی، دریایی سرزمینی و اقیانوسی در ایران و منطقه جهت تسهیل در مدیریت حمل و نقل چند وجهی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این کمبودها از دیگر محورهای برگزاری این همایش اعلام شده است.
این همایش با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه های مختلف حمل و نقل کشور روزهای 26 تا 28 بهمن ماه جاری در تهران برگزار می شود.

شناسه خبری: 28092

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو