تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تجاری هرمزگان به مرز 80 میلیون تن رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28134
ساعت 08:29 سه شنبه 29 بهمن 1392
معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حدود 80 میلیون تن کالا در بنادر این استان طی 10 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: طی این مدت شاهد رشد 75درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی بودیم که این فعالیت، رونق چشمگیری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سیدعلی استیری صبح دوشنبه طی نشستی در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد مجموعه کل بنادر استان از ابتدای سال 92 تا ابتدای بهمن ماه، بیان داشت: طی این مدت، بیش از 79 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی از طریق بنادر استان تخلیه و بارگیری انجام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شش درصد رشد را نشان می دهد.
وی خاطرنشان کرد: از میزان عملیات انجام شده در سطح بنادر استان، 52 میلیون و 54هزار و 810 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و 27 میلیون و 825 هزار و 188 تن اختصاص به مواد نفتی دارد که به ترتیب 5 و 10 درصد افزایش یافته است.
استیری به افزایش 75درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی و رشد 24 درصدی صادرات اینگونه کالاها در بنادر هرمزگان اشاره و به ترتیب میزان آن را یک میلیون و 684 هزار و 47 تن و 25 میلیون و 32 هزار و 801 تن عنوان کرد.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در همین مدت همچنین بیش از 13 میلیون تن کالای غیر نفتی وارد کشور شد که این رقم نشانگر کاهش 20 درصدی است.
وی میزان کاپوتاژ کالاهای غیر نفتی را 9 میلیون و 612 هزار و 234 تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.
استیری در بخش دیگری از سخنان خود از رشد 24 درصدی صادرات مواد نفتی از بنادر هرمزگان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیون و 250 هزار و 776 تن مواد نفتی از طریق بنادر استان به خارج از کشور صادر شد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان کرد: همچنین در این مدت، 884 هزار و 704 تن مواد نفتی از طریق بنادر این استان به داخل کشور وارد شد که 54 درصد رشد داشته است.
استیری تعداد شناورهای ورودی به بنادر تجاری استان هرمزگان طی ده ماهه سال جاری را بیش از 93هزار فروند اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد داشته است.
یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از 70 بندرکوچک و بزرگ از جمله بندر شهید رجایی، بندر شهید باهنر و بندر لنگه به عنوان مطرح ترین بنادر تجاری کشور را بر عهده دارد.

شناسه خبری: 28134

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو