حمل و نقل چند وجهی لازمه تحقق حمل و نقل سریع است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28148
ساعت 13:44 سه شنبه 29 بهمن 1392
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حمل ونقل هوایی، سریع‌ترین روش انتقال کالا در تکمیل حلقه‌های زنجیره حمل و نقل چند وجهی است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علیرضا جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایران با تمدن چند هزار ساله و برخوردار از سرزمینی پهناور در بزرگترین معبر شناخته شده تاریخی دنیا که تمدن‌های شرقی و غربی را به هم متصل کرده قرار دارد و امن‌ترین فضای سیاسی و اجتماعی در منطقه است و از قابلیت مناسبی جهت توسعه حمل و نقل برخوردار است.
وی افزود: نیاز روز افزون به حمل و نقل سریع، ایمن و روان دسترسی به حمل و نقل چند وجهی را بیش از پیش نمایان کرده که در این باره روانسازی و تسهیل حمل و نقل فاکتور اساسی است.
جهانگیریان تصریح کرد: حمل و نقل هوایی به عنوان سریع‌ترین روش حمل کالا در تکمیل این زنجیره نقش بسزایی دارد، زیرساخت‌های گسترده و قابل توجه حمل و نقل هوایی از جمله وجود 80 نقطه فعال فرودگاهی با ظرفیت باری و مسافری این امکان را فراهم کرده است که توسعه حمل و نقل چند وجهی امکان پذیر شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام موقعیت ویژه‌ای در بخش حمل و نقل چند وجهی دارند، گفت: اتصال به شبکه زمینی، اتصال خط آهن به صورت آنتنی در فرودگاه امام، امکانات انبارداری و سوخت‌رسانی، فضاهای توسعه‌ای و نزدیکی به مراکز تولید و مصرف انبوه کالا و برخوردار از مزایای مناطق ویژه اقتصادی از مزیت‌های فرودگاه‌های امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام در چرخه حمل و نقل چند وجهی است.
رییس سازمان هواپیمایی گفت:‌ موفقیت در شکل‌دهی این راهکار جدید در حمل و نقل مستلزم حمایت‌های قانونی از یک سو و هماهنگی های اجرایی و لجستیکی از سوی دیگر است.
وی با اشاره به اینکه در ماده 166 قانون برنامه پنجم بر تبدیل فرودگاه امام خمینی (ره) به شهر جدید فرودگاهی تاکید شده است، اظهارامیدواری کرد با اجرای این قانون و بررسی نحوه عملیاتی شدن آن در چنین همایش‌هایی بتوان به اهداف متصور در این باره دست یافت.

شناسه خبری: 28148

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو