تکمیل زنجیره تولید فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس در آینده نزدیک

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28158
ساعت 11:14 چهارشنبه 30 بهمن 1392
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از ایجاد ظرفیت 13 میلیون تن گندله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعودهندیان با اعلام این خبر گفت: دو طرح عظیم تولید گندله توسط شرکت های فولاد کاوه جنوب و شرکت مادکوش بزودی اجرایی می شود.
ندیان هدف از این اقدام را تامین نیاز صنایع فولاد سازی مستقر در منطقه دانست و افزود: در صنعت فولاد عوامل بسیاری از آغاز تا تولید محصول نقش آفرینی می کنند که گندله در این فرایند نقشی کلیدی را به عهده دارد و امر برنامه ریزی برای تولید پایدار و مطمئن را قوت می بخشد.
و گفت: امروزه تامین این نهاده به خودی خود با چالش هایی مواجه است و حضور شرکت های مستقر در این صنعت مبین اهمیت این حلقه از زنجیره تولید فولاد است؛ در این راستا منطقه ویژه خلیج فارس سال ها کوشید تا سرمایه گذاران را نسبت به حضور و فعالیت در این حوزه جلب نماید که خوشبختانه موفق هم بوده است.
مدیر عامل منطقه ویژه  اقتصادی خلیج فارس در ادامه گفت: بحث امروز ما تنها به تولید و اشتغال ختم نمی شود تلاش ما بر رسالت هایی خطیرتر است. این رسالت ها شامل مسئولیت های اجتماعی، زیست محیطی متمرکز شده است.
هندیان افزود: با اطمینان خواهیم گفت اهداف با برنامه ریزی مدون به سوی یک تحول صنعتی در حرکت است  که  آثار این اهداف امروزه در اقتصاد استان نمایان است؛ سرمایه گذاری هشت ونیم میلیارد دلاری در منطقه ویژه خلیج فارس خود نشانه ای بارز از اقدامات مدیریتی است. هرمزگان امروز در جمع استان های صاحب صنایع مادر کرسی مهمی را احراز نموده و با ورود به باشگاه تولید کنندگان رقابت در این عرصه برای کسب بازارها داخلی و جهانی از جذابیتی بیشتری برخوردار است.
او همچنین در خصوص میزان سرمایه گذاری و نحوه اجرا هم گفت: فولاد کاوه جنوب در فاز اول 320 میلیون دلار و 1500 نفر اشتغالزایی دارد و شرکت مادکوش هم در فاز اول 190 میلیون دلار و 400 نفر اشتغالزایی دارد؛ که به موازات تکمیل فاز های نخست فازهای توسعه نیز عملیاتی خواهد شد.
مسعود هنديان خاطر نشان کرد: با تلاش مستمر و سرمایه گذاری های آتی بزودی شاهد رشد و ارتقاء منطقه خلیج فارس خواهیم بود و این مهم جز با همکاری مسئولان و تلاش فعالان این حوزه محقق نخواهد شد.

گفتنی است؛ دو طرح عظیم تولید گندله در شرکت های فولاد کاوه جنوب، در دو فاز اول 5 میلیون تن و در فاز دوم 3 میلیون تن و در شرکت مادکوش در دو فاز اول و دوم هر کدام 5/2 میلیون تن که جمعا 13میلیون تن است تولید دارند. 

شناسه خبری: 28158

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو