فعالیت 10 بندر مسافری در هرمزگان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28188
ساعت 09:22 شنبه 3 اسفند 1392
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از فعالیت 10 بندر مسافری در هرمزگان در ایام تعطیلات سال نو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهدی نوفرستی گفت: هرمزگان در حوزه مسافرت‌های دریایی رتبه نخست کشور را دارد و در این راستا طی سال‌های اخیر تجربیات ارزنده‌ای را به دست آورده است.
وی با بیان اینکه ناوگان مسافری دریایی در آبها و بنادر هرمزگان طی سال‌های اخیر توسعه نسبتا خوبی یافته است، گفت: این امر سبب شده است علاوه بر بهبود کیفیت خدمات در این حوزه شاهد کمترین حوادث نیز باشیم.
نوفرستی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تمامی سعی بر آن تا با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با سفرهای دریایی در بنادر و مسیرهای دریایی استان بهترین خدمات را ارائه دهیم.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 10 بندر مسافری در استان هرمزگان به مقصد و مبدا جزایر و سرزمین اصلی در استان فعال است، یادآور شد: در حال حاضر مجموع صندلی‌های ناوگان مسافری دریایی هرمزگان به 4 هزار و 56 صندلی رسیده است، که 41 فروند شناور را شامل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌های توسعه‌ای بنادر و اسکله‌های مسافری در استان اشاره و در این راستا از نصب دو فروند اسکله شناور جدید در بندرگاه شهید حقانی بندرعباس خبر داد.
نوفرستی همچنین از الحاق یک فروند شناور امداد و نجات جدید و حداقل دو فروند شناور مسافری دیگر به جمع ناوگان مسافری دریایی هرمزگان طی روزهای نخستین سال جاری با هدف پوشش بهتر تقاضاها در این بخش خبر داد.
هرمزگان طی نیمه دوم سال، به دلیل مناسب بودن شرایط جوی هر ساله شاهد ورود گردشگرانی متعدد از سراسر کشور و خارج است.
بیشترین آمار مسافرت‌ها به این استان از نیمه دوم بهمن تا نیمه دوم فروردین ماه هر سال به ثبت می‌رسد.
وجود 14 جزیره، بنادر و بندرگاه‌های متعدد نیز در کنار این جزائر به عنوان ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگر به شمار می‌روند.
از میان جزایر هرمزگان، جزایری همانند کیش، قشم و هرمز بیشترین تقاضا را در بین گردشگران برای بازدید دارند، و از این روست که بنادر و مسیرهای دریایی منتهی به این جزایر از اهمیت بالایی برخوردار است.
مسیر دریایی بندرعباس به قشم که توسط بنادر حقانی، باهنر و ذاکری و بهمن قابل دسترسی است، به عنوان شلوغ‌ترین مسیر دریایی کشور شناخته می‌شود.
علاوه بر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سازمان‌هایی شهرداری‌های شهرهای ساحلی، نیروهایی دریایی نظامی، مناطق آزاد کیش و قشم، هلال احمر و فرمانداری‌های نیز نقش مهمی در هماهنگی و ایمنی سفرهای دریایی در استان به عهده دارند.

شناسه خبری: 28188

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو