شانزدهمین همایش صنایع دریایی در بندرعباس برگزار می ‏شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28194
ساعت 10:56 شنبه 3 اسفند 1392
دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی اعلام کرد: این همایش به همراه نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی پاییز سال 93 در بندرعباس برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از مارین نیوز، حمید زراعتگر  گفت: این تصمیم در نخستین جلسه ستاد اجرایی شانزدهمین همایش صنایع دریایی که با حضور نمایندگان ارگان‏ها و شرکت‏های عمده دریایی کشور برگزار شد؛ مورد تصویب قرار گرفت.
عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران افزود: با توجه به تشکیل نخستین کمیته استانی انجمن در استان هرمزگان، این کمیته با ستاد برگزاری همایش همکاری نزدیکی خواهد داشت و از طریق آن، ارگان‏ها و مراکز عمده دریایی کشور که در این استان مستقر هستند؛ در برگزاری همایش مشارکت خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه «هرمزگان مهمترین استان دریایی کشور محسوب می‏شود»، یادآور شد: مجموعه گسترده‏ای از صنایع دریایی کشور شامل بندر شهیدرجایی و چندین بندر مهم دیگر، مجتمع کشتی‏ سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، صنایع شهید درویشی، یارد صف، کارخانجات نیروی دریایی ارتش، مرکز فرماندهی نیروی دریایی سپاه و منطقه آزاد قشم در کنار ده‏ها کارخانه و کارگاه خصوصی فعال در صنعت دریایی در این استان مستقر هستند.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی دریای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فعالیت واحد بندرعباس این دانشگاه، گفت: این دانشگاه نیز امکانات مناسبی برای همکاری در برگزاری همایش بویژه بخش‏های علمی و کارگاهی و نیز حضور گسترده‏تر دانشجویان را داراست.
دبیر شانزدهمین همایش صنایع دریایی درباره مباحث مطرح‏شده در نخستین جلسه ستاد اجرایی این همایش نیز گفت: اغلب حاضران در جلسه، از تعدد نمایشگاه‏های دریایی انتقاد داشتند و معتقد بودند باید با مذاکره و تعامل میان انجمن مهندسی دریایی ایران و دبیرخانه ارگان‏های دریایی، این نمایشگاه‏ها تجمیع و زمان برگزاری آن تثبیت شود.
وی به تأکید حاضران در این جلسه مبنی بر پیگیری قطعنامه‏های ادوار قبلی همایش اشاره کرد و افزود: این موضوع، باید طی چند ماه مانده به برگزاری همایش شانزدهم در دستور کار کمیته‏های تخصصی انجمن مهندسی دریایی ایران قرار گیرد و در هیأت مدیره انجمن آن را پیگیری خواهد شد.

شناسه خبری: 28194

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو