اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه لرستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28303
ساعت 11:51 يکشنبه 11 اسفند 1392
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: جهت اعطاي تسهيلات به بنگاه هاي كوچك و متوسط، طي توافق سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با بانك هاي عامل توسعه تعاون، صادرات، رفاه کارگران، ملت و مؤسسه مالي اعتباري مهر اقتصاد منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در این توافق متقاضيان دريافت تسهيلات مي توانند از طريق ارسال طرح توجيهي خود به شركت شهرك هاي صنعتي استان از سرعت بيشتري برای دريافت تسهيلات برخوردار شوند.
فرزاد محمدی در این خصوص افزود: شرکت شهرک های صنعتی لرستان به واحدهای غیر فعال و نیمه فعال و واحدهایی که نیاز به توسعه دارند تسهیلات پرداخت می کند. این اعتبارات از محل طرح كمك هاي فني و اعتباري و طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع كه توسط سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران و يا شركت شهركهاي صنعتي استانها در چارچوب قرارداد عامليت و ضوابط و  مقررات اين دستور العمل به صنايع كوچك پرداخت مي شود.
محمدی گفت: صنايع اولويت دار در تخصيص منابع شامل صنايع كوچك مستقر در شهرك ها و نواحی صنعتي، شهرك هاي فناوري استان، واحدهاي عضو خوشه هاي كسب و كار و اجزاي شهرك هاي فناوري (مطابق بسته هاي راهبري مصوب هيئت مديره سازمان ) است.
او افزود: اولويت پرداخت تسهيلات از محل طرح كمك هاي فني و اعتباري با طرح هاي صنايع كوچك و داراي پيشرفت فيزيكي بيش از 70 درصد است. اولويت پرداخت تسهيلات از محل طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع صرفا به واحدهاي كوچك در زمينه نوسازي و تجديد ساختار و رفع عارضه هاي موجود است.
محمدی در ادامه گفت: این شرکت از سال 91 تا کنون با در دست داشتن 2 خط اعتباری بانک های توسعه تعاون و مهر اقتصاد از محل ردیف های کمک به نوسازی و کمک های فنی به واحدهای صنعتی فعال و غیر فعال که با مشکلات ساختاری مواجه بوده اند مبلغ 74000 میلیون ریالتسهیلات پرداخت کردند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان افزود: با رایزنی هایی که در سطح سازمان و وزارتخانه انجام گرفته موفق به اخذ 3 خط اعتباری دیگر شامل بانک های ملت، صادرات و بانک رفاه هستیم.
او گفت: بیش از 50 متقاضی به بانک ها معرفی شده اند که از این تعداد حدود 30 واحد موفق به جذب اعتبار شده اند. متقاضیان می توانند با مراجعه به شرکت از تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف 150 میلیون تومان و تکمیل طرح تا سقف 250 میلیون تومان برخوردار شوند.
محمدی با بیان اینکه با پرداخت این گونه تسهیلات واحدهای غیر فعال شروع به کار نموده و میزان اشتغال نیز افزایش یافته است از سایر واحدهای غیرفعال و نیمه فعال خواست با مراجعه به این شرکت از این تسهیلات جهت رونق واحد خود استفاده کنند.

شناسه خبری: 28303

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو