بخش دیگری از اراضی منطقه ویژه بندر امام به بخش خصوصی واگذار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28330
ساعت 16:28 سه شنبه 13 اسفند 1392
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از واگذاری بخش دیگری از اراضی پشتیبانی منطقه ویژه بندرامام خمینی(ره) به سرمایه گذاران بخش خصوصی به روش BOT خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ابراهیم ایدنی افزود: به دنبال ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اقدام های گسترده ای برای جذب بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: یکی از برنامه های جدی این منطقه ویژه واگذاری اراضی پشتیبانی به صورت اجاره به سرمایه گذاران بخش خصوصی است که در این چارچوب و با تدبیر و رعایت کامل مراحل قانونی، یک قطعه زمین از اراضی محدوده منطقه ویژه بندر امام خمینی(ره) به صورت اجاره به منظور احداث و بهره برداری از انبار و سردخانه چند منظوره به روش BOT به یک شرکت فعال بخش خصوصی واگذار شد.
ایدنی گفت: با توجه به مزیت های خاص و رقابتی که منطقه ویژه اقتصادی بندر امام دارد، بخش خصوصی در سال جاری استقبال فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این منطقه نشان داد.
وی افزایش جذب سرمایه گذار را از برنامه های مهم این منطقه عنوان کرد و افزود: با الحاق اراضی که تاکنون در چنین قرادادهایی واگذار شده مرکز لجستیکی صنعتی جدیدی در این منطقه به منظور ایجاد صنایع با رویکرد ارزش افزوده و صادرات مجدد ایجاد که با این اقدام زمینه بهره وری و سوددهی پروژه های اقتصادی بیش از گذشته فراهم می شود.
ایدنی گفت: از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی، ورود تجهیزات، قطعات یدکی، مواد اولیه و مواردی از این قبیل بدون پرداخت سود و عوارض گمرکی و معافیت گمرکی ˈبر اساس مصوب های کمیسیون ارزش افزودهˈ برای کالاهای ساخته شده در مناطق ویژه اقتصادی است.
بندر امام خمینی(ره) در سال90 به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بندری تعیین شد.
این منطقه در 10 کیلومتری شهر بندر امام (سربندر) واقع شده که با روابط دریایی و مبادله کالا با بیش از ده ها بندر بین المللی به طور تقریبی یک سوم از حجم تجارت کشور را بر عهده دارد.

شناسه خبری: 28330

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو