مدیریت منابع مالی راه درمان بنادر ایران است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28340
ساعت 17:45 سه شنبه 13 اسفند 1392
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه مدیریت منابع مالی راه درمان بنادر ایران است، گفت: اگر قرار است گام‌های بزرگی برداشته شود باید به سازمان بنادر و دریانوردی کشور کمک شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از فارس، علی جهاندیده بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در نوشهر با بیان اینکه کشور ما یک کشور دریایی است و 5 هزار و 200 کیلومتر ساحل دارد، افزود: کشورهای زیادی محصور در خشکی هستند و محتاج یک وجب ساحل هستند.
وی افزود: دریا مواهب متعددی دارد اما ما از این مواهب الهی تنها در حد شنا آن هم در فصولی از سال استفاده می‌کنیم و سپس آن را به حال خودش رها می‌سازیم.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه کشورهای توسعه یافته دنیا، ثانیه‌ای دریا را رها نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: دریا محوری و توسعه دریایی شعار بسیار زیبایی است که باید در عمل این شعار را پیاده کرد.
وی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی کشور اقداماتی را در چند سال گذشته در بحث توسعه بنادر و سواحل انجام داد اما راضی کننده نیست و ما باید گردشگری دریایی بسیار جدی پیگیری و بر روی آن سرمایه‌گذاری شود.
جهاندیده با اشاره به اینکه برای سال 93 سازمان بنادر و دریانوردی کشور در نظر دارد هر آنچه درآمد دارد را تبدیل به وجوه سرانه‌ای کند، گفت: هزینه‌های بنادر بسیار سنگین است به طوری که برای احداث یک کیلومتر اسکله هزینه‌های بسیار بالایی بر دوش سازمان بنادر و دریانوردی کشور می‌گذارد در حالی که درآمد این سازمان ناچیز است.
وی افزود: در گذشته درآمدهای بنادر در جاهای دیگر هزینه می‌شد اما امسال مجلس همکاری کرد و این درآمدها در جای دیگر صرف نمی‌شود.
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه مدیریت منابع مالی راه درمان بنادر ایران است، ابراز کرد: اگر قرار است گام‌های بزرگی برداشته شود باید به سازمان بنادر و دریانوردی کشور کمک شود.
وی در ادامه به قدمت بالای بندر نوشهر اشاره کرد و آن را از قدیمی‌ترین بنادر کشور برشمرد و اظهار داشت: از سال 82 تاکنون وام‌های صفر درصد برای طرح‌های توسعه‌ای بنادر پرداخت شد.
جهاندیده گفت: بحث بنادر خشک برای بنادری که نیازمند وسعت هستند موضوع مهمی است و بندر نوشهر یکی از آن بنادری است که باید بندر خشک در آن توسعه یابد.
 معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور خاطر نشان کرد: باید بنادر خود را آباد کنیم و برای تحقق این هدف باید به سمت توسعه برویم.
در این مراسم سیدنبی سیدپور مدیرکل  بنادر و دریانوردی مازندران تودیع و منوچهر تاتینا به عنوان مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان مازندران معرفی شد و حکم خود را از علی جهاندیده معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور دریافت کرد.

شناسه خبری: 28340

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو