تداوم حمایت بانک ملت از تامین مالی طرح‌های پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28423
ساعت 14:41 سه شنبه 20 اسفند 1392
مدیرعامل بانک ملت از تدوام حمایت این بانک از پروژه‌های صنعت نفت به ویژه پشتیبانی مالی از روند توسعه و سرمایه‌گذاری طرح‌های گازی پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدرضا ساروخانی اظهار داشت: علیرغم آنکه محدودیت‌های بین‌المللی اقتصادی و مالی بر علیه ایران موجب کندی روند سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت و نیز بروز موانعی در جذب سرمایه‌های خارجی شده اما بانک‌های داخلی با پرکردن برخی خلاء‌های مالی، سهم عمده‌ای در پشتیبانی موثر از توسعه پروژه‌ها ایفا کرده‌اند.
وی افزود: صندوق انرژی در راستای مشکلات سرمایه‌گذاری در صنعت نفت با محوریت دو بانک ملت و مرکزی برای تامین پروژه‌های بالادستی نفت و به‌ویژه پارس جنوبی شکل گرفت و تاکنون عملکرد مطلوبی در فرایندهای توسعه‌ای داشته است.
ساروخانی با اشاره به تعدد ردیف‌های تامین مالی پروژه‌های پارس جنوبی یادآور شد: فازهای 21 تا 24 پارس جنوبی که در شمار فازهای در دست ساخت این منطقه قرار دارند توسط بانک ملت و با مشارکت بانک مرکزی تامین مالی شده است.
وی به پرداخت تسهیلات به پالایشگاه‌های شازند اراک، بندرعباس و ستاره خلیج فارس اشاره کرد و افزود: برخی پروژه‌های شرکت ملی پالایش و پخش ایران نیز تحت شرایطی خاص از تسهیلات بانک ملت استفاده کرده‌اند.
مدیر عامل بانک ملت ابراز داشت: این بانک سال گذشته عاملیت تسهیلات 2 و 5 میلیارد دلاری را از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های نفتی دریافت کرده است.
وی دراین باره که چه میزان از تخصیص منابع تا کنون جذب شده است، افزود: یک میلیارد و 700 میلیون دلار آن تا کنون جذب شده و بقیه هم با ارائه گزارش عملکرد از سوی شرکت‌های زیر مجموعه وزرات نفت قابل پرداخت است.
ساروخانی بر ضرورت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و حفظ جایگاه جهانی این صنعت تاکید کرد و یادآور شد: سال 1388 هنگامی که بانک ملت وارد چرخه تامین مالی پروژه‌های صنعت نفت شد، هیچ بانکی به صورت تخصصی وارد این عرصه نشده بود؛ از این رو بانک ملت بیشتر تلاش دارد به جای حضور در بخش‌های توسعه طرح‌ها، در فرایند تامین مالی پروژه‌های نفت و گاز مشارکت فعالی داشته باشد.

شناسه خبری: 28423

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو