تولید پتروشیمی بندر امام به حدود ٥ میلیون تن رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28452
ساعت 10:22 يکشنبه 25 اسفند 1392
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: تولید این مجتمع پتروشیمی به ٤,٩ میلیون تن در سال ٩٢ رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی بندر امام اظهار کرد: این مجتمع پتروشیمی با توجه به چالش های موجود موفق شد تا آخرین روزهای سال ١٣٩٢ به تولید ٤,٩ میلیون تن دست یابد.
رضا امیری افزود: متاسفانه برخی مشکلات مانع دستیابی کامل به ظرفیت تولید برنامه ریزی شده بوده به طوری که  امسال حدود ٥٠٠ هزار تن از برنامه تولید محقق نشده است.
وی ادامه داد: در سال ١٣٨٦ به علت دریافت مناسب خوراک تولید پتروشیمی بندر امام به بیش از ٥ میلیون و ششصد هزار تن رسید و در سال های گذشته تولید به طور متوسط ٥ میلیون و چهارصد هزار تن بوده است.
مدیرعامل پتروشیمی بندر امام افزود: برای سال آینده برنامه تولید این مجتمع پتروشیمی ٥ میلیون و هفتصد و پنجاه هزارتن است  و امیدواریم با دریافت خوراک به رقم ٥,٥ میلیون تن برسیم.
پتروشیمی بندرامام دارای پنج شرکت تابعه به نام های آب نیرو ، بسپاران ، فرآورش ،خوارزمی و کیمیا است و این مجتمع به عنوان بزرگترین واحد پتروشیمی در کشور، سالانه بیش از ٣٠ نوع فرآورده و افزون بر هفت میلیون تن انواع محصولات و فرآورده های پتروشیمی تولید می کند.
پتروشیمی بندرامام یکی از مجتمع‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر است و محصولات تولیدی این مجتمع شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیلن، بنزین پیرولیز، نفت کوره، بنزن، زایلن‌ها، رافینت، آروماتیک‌های سنگین و پارازایلین است و با داشتن ظرفیت بالای تولید، نخستین تولیدکننده محصولات پتروشیمی در منطقه ماهشهر به شمار می‌آید.

شناسه خبری: 28452

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو