صادرات ١٣ میلیارد دلار کالا از منطقه ویژه اقتصادی پارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28463
ساعت 18:20 يکشنبه 25 اسفند 1392
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: امسال از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ١,٨میلیارد دلار واردات و ١٣ میلیارد دلار نیز صادرات کالا انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از شانا، مسعود نصوری در جمع خبرنگاران با اشاره به پرهیز از حاشیه سازی به منظور کمک به ایجاد تمرکز جهاد گران صنعت نفت در پایتخت انرژی کشور اظهار کرد: عزم همگانی لازمه توسعه همه جانبه در پارس جنوبی است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: پارس جنوبی از مناطق تاثیر گذار کشور است و لازم است از همه امکانات و ظرفیت ها  در این زمینه استفاده شود.
وی تاکید کرد: سازمان مطنقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از هیچ کوششی برای رسیدن به اهداف سند توسعه چشم انداز  منطقه ویژه پارس دریغ نخواهد کرد و تلاش ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.
نصوری گفت: برای انتقال آب خط کوثر به شهرستان جم نیز یکهزارو ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ٥٠ درصد آن در تعهد وزارت نفت بوده است و تاکنون از این مبلغ ٤٩٠ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس ادامه داد: در نشستی که با مسوولان وزارت نفت برگزار شده مقرر شده است یکهزارو ٧٠٠ میلیارد ریال دیگر برای اجرای کامل خط آبرسانی یادشده به همراه آب شیرین کن توسط وزارت نفت تامین اعتبار شود.
وی گفت: خدماتی که توسط وزارت نفت در حوزه پیرامونی پارس جنوبی و شمالی انجام شده محرک توسعه و شتاب بخشی زیرساخت هایی است که منافع عمومی را در درازمدت تامین می کند.
نصوری افزود: طرح جامع سلامت کلیدترین طرحی است که با ٨٠ میلیارد ریال اعتبار توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف سلامت مردم، حفظ محیط زیست و توسعه پایدار استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.
وی یادآورشد: توسعه سند راهبردی استان بوشهر در موسسه بین المللی مطالعات انرژی در حال انجام است و پیوست فرهنگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری برای طرح های کلان است در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در راستای تقویت ورزش استان بوشهر تیم های فوتبال ساحلی و رشته ورزشی ووشو تحت پوشش هستند و در سال آینده نیز در حال گرفتن مصوبه تحت پوشش قراردادن فوتبال جانبازان و معلولان ، فوتبال بانوان و چمنی و والیبال هستیم.
وی گفت: برای اسکان شاغلان صنعت نفت مصوبه احداث شهرک ١٠هزار واحدی ازشهرستان کنگان تا دیر از شرکت ملی نفت ایران دریافت شده است و هم اینک در حال طراحی است.
نصوری از ساخت مجتمع فرهنگی ، ورزشی و تفریحی وزارت نفت در منطقه پرک استان بوشهر خبرداد و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ٢٥٠ هکتار بعنوان قطب گردشگری جنوب احداث می شود که قابلیت جذب پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد .
وی گفت: در راستای توسعه و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در مناطق پیرامونی پارس جنوبی و شمالی نخستین مجتمع پالایشگاهی برای تولید بنزین و مشتقات آن بین فاز ١٣ پارس جنوبی تا شهر کنگان جانمایی شده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: برای تربیت و آموزش نیروی ماهر طرح های نفت ، گاز و پتروشیمی نیز تفاهم نامه ای با اعتبار ٦٠ میلیارد ریال با اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر امضا شده است که تاکنون ١٥ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
نصوری گفت: ایجاد جهاد دانشگاهی و راه اندازی چهار رشته کارشناسی ارشد در مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیگر اقدام های انجام شده در این بخش است.
وی یادآورشد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای نخسین بار در وزارت نفت بعنوان سازمان برترو مدیرآن نیز مدیر نمونه انتخاب شد که این امر بیانگر قابلیت نیروهای شاغل در این مجموعه است.
به گفته وی از ١٦ هزارهکتار اراضی پارس شمالی ١١ هزار هکتار آن ملی و موات است که تاکنون برای چهارهزارو ٣٠٠ هکتار آن سند مالکیت صادر شده است.
نصوری با بیان اینکه بنای خرید زمین در حوزه پارس شمالی نداریم اظهارداشت:٢٤ هزار هکتار دیگر نیز به سرجمع اراضی پارس شمالی از محل زمین های ملی و موات اضافه خواهد شد.
وی گفت: بدنبال مطرح کردن مطالبات کلان استان بوشهر هستیم که اگر قرار است میزبان نفت باشد باید نیازمندی های زیرساختی آن که زمینه خدمت رسانی آسان تر به ساکنان و مجموعه نفت را نیز فراهم می کند.
نصوری اضافه کرد: باید قدرت چانه زنی برداشته شود و بدنبال سند راهبردی برای سهم استان بوشهر از نفت باشیم تا با تغییر و تحول مدیریتی اهداف سند براساس برنامه زمان بندی اجرایی شود.
وی گفت: در راستای تحقق مصوبه ٥٠ درصدی جذب بومیان استان بوشهر در طرح های نفت، گاز و پتروشیمی این مصوبه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی با ٧٨درصد اجرایی شده است .
نصوری افزود: همچنین برای نخستین بار مجوز جذب نیروی بومی استان های بوشهر و خوزستان در طرح های پتروشیمی در مقطع کاردانی ٧٠درصد ، کارشناسی ارشد ٦٠ و کارشناسی ٥٠درصد دریافت شده است.

شناسه خبری: 28463

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو