انرژي، مهمترين بخش قابل سرمايه‌گذاري در سرخس است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28492
ساعت 14:30 سه شنبه 27 اسفند 1392
مديرعامل منطقه ويژه اقتصادي سرخس از جلب نظر سرمايه‌گذاران به منطقه ويژه اقتصادي سرخس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمد مهدي مروج الشريعه گفت: بزرگ‌ترين قطب‌هاي جمعيتي مانند چين در شرق، روسيه در غرب و هند در جنوب اين منطقه ويژه اقتصادي قرار دارد. سرخس مي‌تواند پلي مشترک براي ارتباطات خارجي اين ۳ مرکز جمعيتي و استان خراسان باشد. به همين علت است اخيراً سرمايه‌گذاران بخش خصوصي ابراز علاقه نشان دادند که در اين موقعيت ويژه اقتصادي سرمايه‌گذاري داشته باشند.
وي در بخشي ديگر از سخنانش گفت: با توجه به پيگيري‌هاي استانداري خراسان رضوي و تصويب در نهادهاي ذي‌ربط، سرخس به‌عنوان منطقه آزاد اقتصادي و تجاري در ميان ۳ گزينه موجود، انتخاب شده است.
مروج الشريعه درباره مشخصات اقتصادي سرخس توضيح داد: در بين ۴۶ منطقه ديگر اقتصادي کشور، به دليل وجود زيرساخت‌هاي موجود در بخش‌هاي مختلف اعم از فرودگاه با مرز هوايي بين‌المللي، اتصال ريلي عريض در منطقه با سيستم راه‌آهن آسياي ميانه، و زيرساخت‌هاي بخش انرژي، سرخس حائز موقعيت ويژه‌اي است.
مدير عامل و نايب‌رييس هيات مديره منطقه ويژه اقتصادي سرخس، مهم‌ترين پروژه‌هاي قابل سرمايه‌گذاري در منطقه را در بخش "انرژي" عنوان کرد و افزود: فرآوري گاز، مهم‌ترين پروژه اين موقعيت تجاري است که در کنار امکان تبادلات اقتصادي با خارج از مرزهاي کشورمان، بسته اقتصادي ويژه‌اي را براي سرمايه‌گذاران به ارمغان مي‌آورد.
مروج الشريعه در پايان سخنانش ضمن اشاره به اقتصاد مقاومتي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري افزود: با توجه به راهبرد توسعه مناطق آزاد تجاري و ويژه اقتصادي که از بندهاي اصلي و محوري اقتصاد مقاومتي بوده است، منطقه ويژه اقتصادي سرخس شاه کليدي براي احياي تجارت با آسياي ميانه، چين و اروپا و توسعه اقتصادي شرق کشور است.

شناسه خبری: 28492

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو