آمادگی بندر امیرآباد برای جذب توریست‌های نوروزی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28493
ساعت 14:49 سه شنبه 27 اسفند 1392
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: میزان تخلیه و بارگیری این بندر ظرف 11 ماهه امسال سه میلیون و 350 هزار تن بود که در بخش صادرات کالاهای غیرنفتی و در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به نقل از ایسنا، سیدعلی نعیمی اظهار کرد: ‌بندر امیرآباد در جهت توسعه حمل و نقل کالا با ظرفیت مناسب از ریل متصل به بندر و بهره‌برداری از پروژه‌های عظیم اقداماتی را برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده که از آن جمله می‌توان به احداث چهار پست اسکله اشاره کرد که حدود دو میلیون تن به ظرفیت بندر اضافه می‌شود.
جذب سرمایه‌گذاران مناسب در منطقه ویژه اقتصادی
وی افزود:‌ در سال آینده تجهیزات مدرن بندری، زیرساخت‌های توسعه و جذب سرمایه‌گذاران مناسب در منطقه ویژه اقتصادی پیگیری می‌شود.
نعیمی با بیان اینکه بندر امیرآباد در ایام نوروز جهت جذب توریست و بازدید از بندر تجهیزات و تمهیداتی آماده کرده و پذیرای مسافران است، اظهار کرد: در رابطه با مسافران دریایی در حوزه دریایی، کارشناسان امور دریایی با هماهنگی حلال احمر و بقیه ارگان‌ها در جهت کمک رسانی و رعایت مقررات از سوی مسافران حضور دارند.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در کلیه معابرهای عمومی استان مازندران که به بندر منتهی می‌شود بروشورهای راهنمایی استفاده صحیح مسافران از دریا شامل مزایای طرح سالم سازی دریا، نکات ایمنی در دریا و نحوه استفاده از قایق‌های تفریحی هشدارهای لازم داده می‌شود.
وی افزود: در ایام تعطیلات بندر در جهت حمل و تخلیه بارگیری نیز فعالیت می‌کند.

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو