ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق و دستمزد به شرکت های مستقر در پارس جنوبی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28638
ساعت 10:24 يکشنبه 10 فروردين 1393
مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس از ابلاغ بخشنامه وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش دستمزد به کلیه شرکت های مستقر در پارس جنوبی خبر داد و گفت: رعایت این بخشنامه از اول فرودین سالجاری از سوی تمامی پیمانکاران لازم الاجراست.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیر کار و خدمات اشتغال با بیان این خبر گفت: پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان نقش مهمی در تولید ناخالص ملی دارد و امیدواریم با بسیج امکانات و تکیه بر دانش و تخصص نیروهای ایرانی این منطقه از کشور بیش از پیش توسعه یابد.
حجت الاسلام عبدالله حاجیانی با اشاره به اینکه بسیاری از طرح های در حال توسعه  پارس جنوبی به دست پر توان متخصصان کشورمان ساخته شده است افزود: داخلی سازی قطعات و تجهیزات صنعت نفت که پیش از این ما نیاز به واردات اینگونه اقلام از کشور های غربی داشتیم هم اکنون در ایران ساخته می شود و لازم است به منظور افزایش انگیزه  و حفظ و نگهداشت کارکنان صنعت نفت که در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارند تمامی اقدامات لازم صورت گیرد.
او با بیان اینکه مدیریت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس همواره حمایت از کارگران شاغل در پارس جنوبی را  در راس برنامه های کاری خود دارد افزود: متاسفانه برخی از پیمانکاران پارس جنوبی در زمینه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان زیر مجموعه خود کوتاهی می کنند و در این زمینه این مدیریت طی سال های گذشته میلیارد ها تومان از حق و حقوق کارگران را به آنها بازگردانده است.
مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه پارس همچنین بر اساس ابلاغیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در اجرای ماده41 قانون کار و در نظر گرفتن مصالح کارگران و  انطباق هر چه بیشتر در آمد آنان با سطح معیشت خانوار، دستمزد سال 1393 نیز همانند سال گذشته 25 درصد افزاش یافته است که بخشنامه یاد شده  به کلیه شرکت های مستقر در منطقه ابلاغ شده است.
حاجیانی در پایان افزود: در صورت عدم رعایت این بخشنامه از سوی شرکت های پیمانکاری در منطقه ویژه پارس، این مدیریت بر اساس قانون به صورت جدی با  پیمانکاران خاطی برخورد خواهد کرد .


شناسه خبری: 28638

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو