ثبت 18 هزار سفر دریایی در آب های هرمزگان در دو هفته اخیر

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28652
ساعت 08:56 دوشنبه 11 فروردين 1393
از آغاز طرح نوروزی 93 تا پایان نهمین روز از فروردین ماه جاری، افزون بر 18 هزار سفر دریایی از طریق بنادر مجاز هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در نهمین روز از فروردین ماه سال جاری، یک هزار و 642 سفر دریایی از طریق بنادر هرمزگان به جزایر این استان صورت پذیرفت که در مجموع طی دو هفته اخیر، تعداد 18هزار و 33 سفر دریایی به ثبت رسیده است.
از ابتدای اجرای طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان تا پایان روز چهاردهم این طرح که از بیست و پنجم اسفندماه گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد. در مجموع 3 میلیون و 487 هزار و 634 نفر مسافر از طریق بنادر هرمزگان به مقصد جزایر استان هرمزگان و بالعکس جابجا شدند. به طوری که در نهمین روز از فروردین ماه، 335 هزار و 836 نفر مسافر نیز از طریق 10 بندر مسافری جابجا شدند.
همچنین طی دو هفته اخیر، در مجموع عملیات جابجایی 364 هزار و 74 دستگاه خودرو از طریق مسیرهای دریایی بین بنادر لنگه، کیش، آفتاب، چارک، پهل و لافت به انجام رسید که تعداد 35 هزار و 51 دستگاه خودرو تنها در روز نهم فروردین ماه جاری جابجا شده است.
گفتنی است؛ طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی هرمزگان در سه بخش ایمنی مسیرهای تردد، ایمنی بنادر و ایمنی شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده و تا 15فروردین 93 ادامه دارد که دوره زمانی بین دوم تا دهم فروردین زمان اوج سفرهای دریایی در استان هرمزگان است.
بنادر مسافری هرمزگان بیش از 95 درصد کل حمل و نقل مسافران دریایی در آب های کشور و 100 درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارند.


شناسه خبری: 28652

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو