دريافت گواهينامه جهاني نظام مديريت محيط زيست

سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي موفق به دريافت گواهينامه جهاني نظام مديريت محيط زيست ISO 14001/2004 گرديد.
به گزارش بنا (bena)به نقل ازروابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، پس از دو روز مميزي شرايط دريافت اين گواهي نامه توسط بازرسان شرکت بين المللي TuV Nord طي مراسم اختتاميه که به اين منظور برگزارشد، سازمان منطقه ويژه واجد دريافت گواهي نامه جهاني ISO 14001 شناخته شد.

براساس اين گزارش، تفاوت سهمي که در پياده سازي اين استاندارد بين المللي در سازمان منطقه ويژه و ساير شرکت هاي ديگر وجود دارد، نحوه جاري سازي آن، ثبت سوابق سه ساله در اهداف و برنامه هاي محيط زيست سازمان از اهم آنها به شمار مي رود.
همچنين، براساس اظهار نظر مسئولين سازمان منطقه ويژه، از جمله اهداف محيط زيستي اين سازمان که در اين چارچوب اين استاندارد جهاني به آن توجه شده است مي توان به حفاظت از محيط زيست منطقه به منظور رعايت الزامات قانوني و مديريت شهري اشاره کرد .
يادآور مي شود:سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در راستاي تحقق اهداف محيط زيستي فوق بيش از 22 برنامه براي سال 1389 در نظر گرفته است. همچنين در ادامه استقرار اين نظام، سازمان منطقه ويژه در نظر دارد با تکميل مستندات و لحاظ نمودن استانداردهاي مديريت کيفيت يا ISO 9000 و استاندارد مديريت ايمني و بهداشت شغلي OHSAS-18001 ، نسبت به استقرار نظام مديريت يکپارچه (IMS) اقدام نمايد. همچنين استقرار نظام مديريت انرژي و تدوين برنامه استراتژيک از جمله ديگر برنامه هاي اين سازمان است که در سال 1389 از سوي مديريت ارشد سازمان و مديران و کارکنان سازمان پيگيري و اجرا خواهد گرديد.
گفتني است، استاندارد نظام مديريت محيط زيست يا (ISO 14001) يکي از استانداردهايي است که تمامي شرکت هاي پتروشيمي ملزم به دريافت و رعايت آن هستند.
امتیاز به خبر :