ثبت رکورد جدید تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28724
ساعت 13:32 شنبه 23 فروردين 1393
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس با بیان اینکه ظرفیت اسمی تخلیه و بارگیری مواد معدنی در این منطقه از ۶ میلیون تن فراتر رفته است، گفت: ظرفیت اسمی این منطقه به شش میلیون و ۴۶۰ هزار و ۶۴۸ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مسعود هندیان مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، اظهارداشت: از رقم فوق سه میلیون و 812 هزار و 320 تن (معادل 59 درصد) به بازارهای بین المللی صادر شد و  41 درصد به شرکت های فولاد سازی مستقر در منطقه شامل فولاد هرمزگان  یک میلیون 960 هزار و 567 تن و شرکت فولاد کاوه به میزان 687 هزار و 761 تن تحویل داده شد. 
وی افزود: موفقیت های مستمر یاد شده، ناشی از اتخاذ سیاست هایی است که صنعت این منطقه را به سوی تولید دانش بر اساس مدل های مهندسی معکوس ، بهره مندی از تجارب صاحب نظران عرصه صنعت ومعدن  و مشارکت در پژوهش های تحقیقاتی سوق داده است و این انگیزه همچنان در خانواده منطقه ویژه خلیج فارس به عنوان یک ارزش تقویت می شود.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: در تلاش هستیم با شناسایی نیروهای دلسوز و متعهد عرصه های بهره وری را ارتقا دهیم و کسب نشان دو ستاره بهره وری در سال 1392 از سوی ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن به منطقه نشانه به ثمر نشستن اهدافی بود که در سال 91 تدوین و ترسیم شده بود.
هندیان تصریح کرد: به همین منظور  تمام برنامه های منطقه ویژه با  پیروی از  شعار سال جدید (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) نشانه گذاری خواهد شد و امیدواریم در سال 93 شاهد  شکوفایی بیشتر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و تاثیرات مثبت آن بر صنعت استان هرمزگان باشیم.
به گفته وی حضور در مهمترین نقطه راهبردی جهان و دسترسی به آب های آزاد، وجود منابع عظیم انرژی نفت و گاز و پالایشگاه و همجواری استان هرمزگان با مهمترین معادن سنگ آهن از جمله مزیت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه معدنی خلیج فارس است.

شناسه خبری: 28724

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو