شهرك های تخصصی پتروشیمی افزایش می یابد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28750
ساعت 13:22 يکشنبه 24 فروردين 1393
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور گفت: شهرک های تخصصی پتروشیمی به منظور تکمیل زنجیره تولید در کشور ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از شانا، رضا محتشمی پور در دیدار نمایندگان عضو کمیسیون صنایع مجلس با مدیران ارشد صنعت پتروشیمی گفت: ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی در کنار واحدهای تولید پتروشیمی در بخش های بالادستی و میان دستی می تواند زنجیره ارزش را تکمیل کند و تحقق این امر با سرمایه گذاری بخش خصوصی  مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار می کند.
محتشمی پور افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر ایجاد صنایع پایین دست تاکید دارد تا از این طریق ارزش افزوده این صنعت از کشور خارج نشود و در کنار شهرک های تخصصی موجود، باید شهرک های جدید احداث شود.
او ادامه داد: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه شهرک های تخصصی پتروشیمی از راهبرد های دفتر توسعه صتایع تکمیلی پتروشیمی است و می توان با توسعه زیر ساخت های مورد نیاز از خام فروشی جلوگیری کرده و ارزش افزده بالایی را به دست آورد.
رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی گفت: ما در حال آسیب شناسی عدم توسعه زنجیره ارزش هستیم و باید با برنامه ریزی های دقیق و جامع و کمک نمایندگان مردم در خانه ملت به سوی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با شتاب بیشتری حرکت کنیم.
محتشمی پور در پایان افزود: آشنا نبودن سرمایه گذاران با صنایع تکمیلی یکی از چالش های عدم توسعه است و در این مسیر نماینگان مجلس می توانند صنعت پتروشیمی را یاری کنند. همچنین بسته های جامع سرمایه گذاری در دفتر توسعه صنایع تکمیلی آماده شده و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

شناسه خبری: 28750

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو