چابهار و پارسیان؛ قطب های آینده صنعت پتروشیمی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28791
ساعت 08:51 چهارشنبه 27 فروردين 1393
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با هدف توسعه صنعت پتروشیمی، چهار هاب جدید پتروشیمی در کشور ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از شانا؛ عباس شعری مقدم در دیدار با  استاندار فارس از ایجاد چهار هاب جدید پتروشیمی در کشور خبر داد و گفت: هاب های جدید پتروشیمی در فاز دوم عسلویه، منطقه پارسیان، چابهار و جاسک ایجاد می شود.

شعری مقدم با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر نیروهای توانمند و متخصص خود به سمت توسعه پرشتاب گام برمی دارد افزود: راه اندازی این هاب های جدید می تواند در پیشبرد اهداف صنعت پتروشیمی نقش بسزایی ایفا کند.

او گفت: توسعه فاز دوم عسلویه پیش از این آغاز شده و امید است روند ساخت مجتمع های پتروشیمی نیز در این منطقه با شتاب بیشتری به پیش رود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین افزود: چابهار و پارسیان نیز قطب های آینده صنعت پتروشیمی ایران خواهند بود. ساخت مجتمع های پتروشیمی در منطقه جاسک نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی سازوکارهای آن اعلام می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان افزود: ساخت و تکمیل مجتمع های پتروشیمی در حال احداث در استان فارس، نیازمند همدلی و حمایت های مادی مسئولان است.

شعری مقدم در آستانه برگزاری اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی، بازدید از شرکت های خصوصی فعال در این حوزه را در برنامه خود قرار داده است. در جریان این بازدیدها ضمن اعلام حمایت از گسترش فعالیت های بخش خصوصی و مشارکت بیشتر شرکت های مهندسی و نیز سازندگان ایرانی در توسعه صنعت پتروشیمی ایران، خواستار افزایش سطح کمی و کیفی فعالیت های بخش خصوصی در این حوزه شد.

 گفتنی است؛ بیست و دومین اجلاس سراسری مدیران عامل شرکت های تولیدی پتروشیمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران شرکت های تولیدی و مدیران ستادی این مجموعه، از روز سه شنبه ٢٦ فروردین ماه در شیراز آغاز به کار کرد و امروز 27 فروردین ماه به کار خود خاتمه می دهد.  

شناسه خبری: 28791

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو