سرخس؛ کلید توسعه اقتصادی شرق کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/28803
ساعت 13:26 چهارشنبه 27 فروردين 1393
منطقه ویژه اقتصادی سرخس، کلیدی برای توسعه اقتصادی شرق کشور است.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به نقل از خبرگزاری موج، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: یکی از اصولی‌ترین سیاست‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تاسیس مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری است که همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و سرمایه‌گذاران اقتصادی قرار گرفته است.
محمد مهدی مروج الشریعه افزود: با توجه به سیاست‌های توسعه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی که از بندهای اصلی و محوری اقتصاد مقاومتی است، منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلیدی برای احیای تجارت با آسیای میانه، شمال قفقاز–چین، اروپا و توسعه اقتصادی شرق کشور است.
مروج الشریعه گفت: وجود مخازن غنی و سرشار از گاز طبیعی، همجواری با مخازن عظیم انرژی نفت و گاز آسیای میانه، آب فراوان ناشی از احداث سد دوستی و برقراری ارتباط ریلی کشورهای آسیای میانه با این منطقه و اتصال آن به بنادر جنوب کشور، این منطقه را به عنوان بهترین عرصه‌گاه فعالیت اقتصادی و تجاری در شرق کشور معرفی کرده است.
او ادامه داد: استعدادهای فراوان این منطقه، همچنین زمینه را برای توسعه هرچه بهتر اقتصاد خراسان رضوی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار فراهم کرده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در پایان گفت: منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌تواند در اجرای سیاست‌های اصولی مدنظر مقام معظم رهبری نقش حیاتی ایفا کند.


شناسه خبری: 28803

آخرین اخبار

ابراز همدردی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در پی حادثه معدن طبس
صدور 10 هزار مجوز کسب و کار در «اروند»
قدردانی معاون اول رییس‌جمهور از دبیر و کارکنان دبیرخانه شورایعالی و مناطق
20 هزار ميليارد سرمايه‌گذاري در لجستيك و حمل و نقل ماكو
اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو